آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

داستان تکان دهنده نانسی بروفی، رمان نویسی که به شوهرش شلیک کرد

رمان نویسی که به شوهرش شلیک کرد

نانسی کرامپتون بروفی پس از انتشار مقاله ای با عنوان چگونه شوهر خود را به قتل برسانیم، دانیل بروفی، شوهر 25 ساله خود را کشت. در سال 2011، نویسنده‌ای به نام نانسی بروفی مقاله‌ای با عنوان «چگونه شوهر خود را بکشیم» نوشت. هفت سال بعد، او همین کار را کرد. دنیل و نانسی بروفی به مدت 25 سال ازدواج کرده بودند که نانسی وارد آشپزخانه ای در موسسه آشپزی اورگان شد، جایی که دنیل به عنوان مربی در آنجا کار می کرد و دوبار به او شلیک کرد. آن دو از نظر مالی با مشکل مواجه بودند و دادستان ها استدلال کردند که نانسی می خواست از بیمه نامه های عمر قابل توجه دنیل پول نقد کند.

در سال 2022، نانسی بروفی به جرم قتل درجه دوم به جرم قتل شوهرش به حبس ابد محکوم شد. در اینجا آمده است که چگونه فانتزی های قاتل رمان نویس از داستان تخیلی به واقعیت تبدیل شد.

قتل دنیل بروفی

صبح روز 2 ژوئن 2018، دانش‌آموزان مؤسسه آشپزی اورگان به کلاس آمدند و متوجه شدند که مربی 63 ساله خود، دانیل بروفی، بر اثر دو گلوله کشته شده است. مرگ او بلافاصله به عنوان یک قتل بررسی شد، اما سه ماه دیگر بود که پلیس توجه خود را به مظنون اصلی خود معطوف کرد: همسرش، نانسی کرامپتون بروفی. تصاویر دوربین های ترافیکی نشان می دهد که مینی ون نانسی در طول 13 دقیقه ای که در آن دنیل بروفی به قتل رسید، به مؤسسه می رسد. او مدعی شد که هیچ خاطره ای از این رانندگی ندارد و فراموشی رتروگراد را ناشی از ضربه روحی ناشی از مرگ شوهرش می داند. یک روز پس از مرگ دنیل، نانسی بروفی به فیس بوک رفت و در آنجا غم خود را ابراز کرد. او شوهرش را بهترین دوست خود توصیف کرد و نوشت که در حال تلاش برای درک همه چیز در حال حاضر است.

دنیل بروفی مقتول همسر رمان نویسش

دنیل بروفی سرآشپز و مربی در موسسه آشپزی اورگان بود.


او در فیسبوک گفته بود: در حالی که من از همه پاسخ‌های محبت آمیز شما قدردانی می‌کنم، من غرق شدم. لطفا تماس های تلفنی را برای چند روز متوقف کنید تا بتوانم کار کنم. اما دان مک کانل، همسایه شش ساله، به گفت که نانسی بروفی واکنشی عادی به مرگ شوهرش نداشت. مک‌کانل می‌گوید: او هرگز نشانه‌ای از ناراحتی یا غمگین بودن را نشان نداد. من می‌توانم بگویم که او احساس آرامش داشت، مثل اینکه مرگ شوهرش یک موهبت الهی بود. مک کانل همچنین به یاد می آورد که در مورد قتل با نانسی صحبت کرده و از او پرسیده بود که آیا پلیس با او در تماس بوده است یا خیر. مک کانل گفت: او گفت نه، من یک مظنون هستم، و افزود که به نظر می‌رسد هنگام پاسخ دادن بی‌هیجان و بی‌احساس است. در تمام مدت، بازرسان در واقع به آرامی اما پیوسته در حال ساختن پرونده ای علیه نانسی بروفی بودند.

شواهد علیه نانسی بروفی افزایش می یابد

هنگامی که پلیس شروع به بررسی قتل دنیل کرد، با شواهد مشکوکی علیه نانسی مواجه شد که نشان می‌داد آنها نمی‌توانستند به گذشته نگاه کنند. ابتدا، بازرسان از تاریخچه جستجوی اینترنتی نانسی دریافتند که او قبل از قتل در حال تحقیق در مورد اسلحه‌های غیرقابل ردیابی بوده است. علیرغم این واقعیت که او و دنیل از نظر مالی با مشکل مواجه بودند، او در یک سال قبل از مرگ او 15000 دلار برای اسلحه و قطعات اسلحه خرج کرد. این شامل یک کیت برای تفنگ بود که در ژانویه 2018 تحویل شد اما هرگز نصب نشد. ماه بعد، او یک لوله اسلحه گلاک در eBay خرید. 

نانسی بروفی

در سپتامبر 2018، نانسی بروفی دستگیر شد و به قتل درجه دو در مرگ همسرش متهم شد.


سپس، او به صورت آنلاین برای «تمیز کردن یک گلاک 17» و «بارگیری یک گلاک 9 میلی‌متری» جستجو کرد و ویدیوهایی را در مورد مونتاژ، جداسازی و تمیز کردن یک گلاک 17 تماشا کرد. در حالی که اسلحه مورد استفاده در قتل دنیل بروفی هرگز پیدا نشد، مشخص شد که گلوله ها در واقع از یک اسلحه گلاک 17 آمده بودند. محققان بر این باورند که نانسی قطعات را با هم ترکیب کرده و جور کرده و لوله ای را که از eBay خریداری کرده بود به گلوک 17 دیگری که در یک نمایشگاه اسلحه خریداری کرده بود وصل کرده و بعد از قتل دوباره آنها را عوض می کند. آرون اسپارلینگ افسر سابق اداره پلیس پورتلند، که وظیفه تجزیه و تحلیل را بر عهده داشت، گفت: جستجوی خرید گلوک 17 کاملاً خارج از عرف نیست. نانسی بروفی در 6 سپتامبر 2018 دستگیر شد و به قتل شوهرش متهم شد.

محاکمه نانسی بروفی

محاکمه نانسی بروفی تقریباً چهار سال بعد، در آوریل 2022 آغاز شد. پرونده دادستان تا حد زیادی شرایطی بود و تقریباً به طور کامل به فیلم دوربین ترافیک و سابقه جستجوی اینترنتی او متکی بود. اسپارلینگ می‌گوید: «این پرونده بر اساس عکس‌ها و پیام‌های متنی ساخته نشده است، بلکه [کاملاً] بر اساس شواهد اینترنتی ساخته شده است». «این همه تاریخچه جستجو است. من نمی توانم یک مورد دیگر را در دوران تصدی ام به خاطر بیاورم که بر پایه [شواهد] مرتبط با اینترنت ساخته شده باشد.»

رمان نویسی که به شوهرش شلیک کرد

محاکمه نانسی بروفی هفت هفته به طول انجامید و هیئت منصفه دو روز قبل از محکومیت او به قتل درجه دوم، در موردش بحث کردند.


و علیرغم مقاله طنزآمیز و با نام چگونه شوهرتان را بکشید که توسط نانسی بروفی نوشته شده بود، قاضی در نهایت این مقاله را از استفاده به عنوان مدرک در دادگاه محروم کرد، عمدتاً به دلیل اینکه این مقاله هفت سال قبل از قتل دنیل بروفی نوشته شده بود. مقاله ۷۰۰ کلمه‌ای نانسی انگیزه‌های احتمالی برای اینکه چرا کسی می‌خواهد شوهرش را بکشد را بیان می‌کند و نمونه‌هایی مانند زنا، خشونت خانگی و طمع را فهرست می‌کند. بروفی نوشت: به عنوان یک نویسنده تعلیق رمانتیک، زمان زیادی را صرف فکر کردن به قتل و در نتیجه رویه پلیس می‌کنم. از این گذشته، اگر قرار باشد قتل من را آزاد کند، مطمئناً نمی‌خواهم هیچ زمانی را در زندان بگذرانم... به نظرم آرزوی مرگ برای مردم آسان‌تر از کشتن آنهاست.

نمی‌خواهم نگران خون و مغزهای پاشیده شده روی دیوارهایم باشم. و واقعاً، من در به خاطر سپردن دروغ ها خوب نیستم. اما چیزی که من در مورد قتل می‌دانم این است که هر یک از ما وقتی به اندازه کافی به او فشار می‌آوریم، آن را در خود داریم. دادستان ها استدلال کردند که انگیزه نانسی پول بوده است و مدعی شدند که او از چندین بیمه نامه زندگی که بر روی همسرش بسته شده بود و در مجموع حدود 1.4 میلیون دلار بود، بهره می برد. تنها چند روز پس از قتل دنیل بروفی، نانسی از پلیس درخواست کرد که بیانیه‌ای رسمی بدهد و بگوید که او مظنون نیست تا بتواند مبالغ را جمع‌آوری کند.

شاون اور استریت، معاون دادستان منطقه، در جریان سخنرانی پایانی محاکمه گفت: او نقشه را آماده کرده بود. او این فرصت را داشت که این قتل را انجام دهد. او تنها کسی بود که این انگیزه را داشت. پس از هفت هفته محاکمه و دو روز مشورت، نانسی بروفی به جرم قتل شوهرش مجرم شناخته شد. او به حبس ابد محکوم شد. ناتانیل استیل واتر، پسر دنیل از ازدواج قبلی، در مصاحبه ای با KGW8 News گفت: «همه ما سه سال و نیم، تقریباً چهار سال منتظر بودیم تا غم این فقدان را آغاز کنیم. « [ما] احساس می‌کنیم که می‌توانیم ادامه دهیم و همیشه پدرم را به یاد بیاوریم.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش