loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

پاییز در اوج است و همانطور که انتخاب کمد لباس ما با فصول تغییر می کند، رژیم غذایی ما نیز باید تغییر کند! چرا؟ از آنجایی که بدن ما در طول فصول سال نیاز به تغییر دارد، بنابراین، خوردن سالاد در فصل زمس

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

غذاهایی که باید در پاییز مصرف کنید

پاییز در اوج است و همانطور که انتخاب کمد لباس ما با فصول تغییر می کند، رژیم غذایی ما نیز باید تغییر کند! چرا؟ از آنجایی که بدن ما در طول فصول سال نیاز به تغییر دارد، بنابراین، خوردن سالاد در فصل زمستان معادل پوشیدن لباس شنا در زمانی است که هوا سرد است. مگر اینکه در یک کشور گرمسیری زندگی کنید، ایده پوشیدن لباس شنا در زمستان احمقانه به نظر می رسد. خوردن سالاد و میوه های استوایی هم همینطور است!

بنابراین در این زمان از سال چه چیزی باید بخورد؟ با کاهش دما، ما باید بدن را از درون تغذیه و گرم کنیم تا یین و یانگ را متعادل کنیم. اگر غذاهای «سرد» که به عنوان غذاهای یین نیز شناخته می‌شوند، مانند میوه‌ها، سبزیجات خام، سالاد و نوشیدنی‌های سرد مصرف می‌کنیم، بر یین غلبه کرده‌ایم و از درون احساس سرما می‌کنیم و بیشتر مستعد ابتلا به بیماری می‌شویم. بنابراین، ماه‌های سردتر تماماً در مورد خوردن غذاهای پایه و مغذی یانگ است که هورمون‌های ما را متعادل می‌کند، سیستم ایمنی ما را تقویت می‌کند، انرژی ما را تقویت می‌کند و احساس خوبی داریم.

در پاییز و زمستان چه غذاهایی بخوریم؟ مهمتر از همه، در طب سنتی چینی، غذا خوردن فصلی و محلی است. این قانون سرانگشتی است. غذاهای زیر غذاهایی هستند که اکنون در فصل هستند و باید بخشی از رژیم غذایی ما باشند:

سبزیجات ریشه ای: هویج، کدو حلوایی، کدو تنبل و سیب زمینی شیرین

غلات کامل: برنج قهوه ای، کینوا، جو و ارزن حبوبات: لوبیا، نخود، عدس، سویا.

سبزیجات سبز: کلم بروکلی، اسفناج، کلم پیچ، کرفس، موشک و کنگر فرنگی

میوه: سیب، انار، مرکبات و گلابی

ماهی: باس دریایی، ماهی کاد، کف پا و شاه ماهی

گیاهان: زنجبیل، زردچوبه، دارچین، رزماری، آویشن، ریحان و شوید.

برچسب ها سلامت , تغذیه ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی