آمار
مطالب اصلی سایتفضا و کیهان

عکس های واقعی ثبت شده از سیاره اورانوس

عکس های واقعی ثبت شده از سیاره اورانوس

سیاره غول گازی اورانوس خودش به تنهایی یک دنیای عجیب است.  عکس های شگفت انگیز اورانوس برای فضاپیماها و تلسکوپ های روی زمین را در این پست ببینید.

عکس های واقعی ثبت شده از سیاره اورانوس

عکس های جدیدی از سیاره اورانوس که در آگوست 2014 گرفته شده است، طوفان های عظیمی را نشان می دهد که در غول گازی در حال وقوع است. ستاره شناسان از رصدخانه قدرتمند Keck در هاوایی برای ثبت این تصاویر استفاده کردند.

عکس های واقعی ثبت شده از سیاره اورانوس

هلال اورانوس : وویجر 2 در 25 ژانویه 1986 هلال اورانوس را ترک می کند، در اینجا اورانوس از فاصله 600000 مایلی دیده می شود.

حلقه های اورانوس

اورانوس و حلقه هایش : عکس مادون قرمز از اورانوس و حلقه‌های آن که توسط ستاره‌شناس مایک براون با استفاده از سیستم اپتیک تطبیقی در رصدخانه کک هاوایی گرفته شده است.

عکس های فضاپیمای کاسینی از اورانوس

این منظره از فضاپیمای کاسینی ناسا یک سیاره آبی را نشان می دهد، اما بر خلاف منظره 19 جولای 2013 که زمین را نشان می دهد، این گوی آبی اورانوس است که برای اولین بار توسط کاسینی تصویربرداری شده است. تصویر منتشر شده در 1 می 2014.

شفق های قطبی اورانوس

این تصاویر ترکیبی شفق های اورانوس را نشان می دهند که دانشمندان در سال 2011 از طریق تلسکوپ فضایی هابل به آن نگاه کردند. این تصویر در 13 آوریل 2012 منتشر شد.

شیب اورانوس

انحراف اورانوس اساساً سیاره ای را دارد که به دور خورشید می چرخد، محور چرخش آن تقریباً به سمت خورشید است.

اورانوس و قمرش میراندا

نمایی از اورانوس در نور مادون قرمز، که توسط رصدخانه کک هاوایی گرفته شده است. قمر میراندا در سمت چپ بالای اورانوس و ماه پوک لکه‌ای ضعیف در سمت راست بالاست. لکه های درخشان روی قرص اورانوس ابر هستند.

ابر های اورانوس

دو طرف سیاره اورانوس، همانطور که در این تصویر ترکیبی توسط تلسکوپ Keck II در طول موج های مادون قرمز نزدیک دیده می شود. لکه های روشن ابر هستند.

اورانوس

نگاهی به درون سیاره غول گازی اورانوس

حلقه های اورانوس

این تصویر مادون قرمز از اورانوس از W.M. رصدخانه Keck عبور هواپیمای حلقه ای نادر را در سال 2007 نشان می دهد و اولین تصویر از سمت روشن نشده حلقه های اورانوس است. انتظار می رفت که خورشید در 7 دسامبر 2007 از صفحه حلقه ای اورانوس عبور کند.

3 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش