loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

مرگ می تواند به اندازه کافی دردناک باشد که بتوان به تنهایی با آن کنار آمد، اما یک قتل می تواند رنج یک خانواده را تشدید کند.

10 قتل مرموز که تا سالها بی پاسخ ماند + تصاویر

مرگ می تواند به اندازه کافی دردناک باشد که بتوان به تنهایی با آن کنار آمد، اما یک قتل می تواند رنج یک خانواده را تشدید کند. برای بعضی ها، سال‌ها و سال‌ها بدون پاسخ میماند و زخم‌های ناشی از این سختی‌ها هرگز التیام نمی‌یابد. گاهی اوقات، کارآگاهی یک بازی انتظار است - برای پیشرفت‌هایی در فناوری یا یک شاهد که بتواند پرونده را کاملاً باز کند. متأسفانه برای این 10 نفر، زندگی کوتاه شد و خانواده های آنها با سوالاتی که سال ها بی پاسخ ماند.

فردی فرح

شماره 1: فردی فرح

فردی فرح پدر چهار فرزند بود و در یک فروشگاه مواد غذایی که مالک آن بود کار می کرد. در 22 مه 1974، مردی وارد فروشگاه شد، اقلامی را برای تسویه‌حساب به پیشخوان آورد، اسلحه‌ای را کشید و تقاضای پول کرد. فردی مبهوت شد و به سمت اسلحه رفت. مرد مسلح به فردی شلیک کرد و جراحاتی ایجاد کرد که بعداً در اثر آن جان باخت. پس از 43 سال، سرانجام با دستگیری جانی لوئیس میلر پرونده حل شد. او 20 سال پیش به عنوان مجری خیابانی در نیواورلئان کار می کرد. او فقط 17 سال داشت که فردی فرح را به قتل رساند. میلر اثر انگشت روی پیشخوان گذاشته بود. با توجه به بهبود در سیستم خودکار شناسایی اثر انگشت، وی به عنوان قاتل شناسایی و دستگیر شد.

آنجلا کلینزورج - قتل های بی پاسخ

شماره 2: آنجلا کلینزورج

در 29 فوریه 1992، دختر آنجلا کلینزورج متوجه شد که وقتی مادرش به تلفن تماس روزانه آنها پاسخ نمی‌دهد، مشکلی پیش آمده است. هدی کلینزورج نگران به خانه مادرش رفت و صحنه وحشتناکی را کشف کرد. پیرزن 84 ساله کف اتاق خوابش بود. او مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود و چندین ضربه چاقو به گردنش خورده بود. 25 سال طول کشید تا پلیس بفهمد چه کسی این کار را با آنجلا انجام داده است. آنها با استفاده از ابزار پزشکی قانونی آزمایش دی ان ای خانوادگی که به تازگی اجرا شده است، تطابق جزئی را در یک محکوم پیدا کردند. پلیس از برادران متهم تحقیق کرد. از یکی دی‌ان‌ای گرفته شد و او بی‌گناه بود. برادر دیگر سال‌ها بود که مرده بود. آنها از پزشک قانونی خواستند نمونه‌هایی را بفرستد و DNA مورد آزمایش قرار گرفت. این با DNA یافت شده در بدن آنجلا کلاینسورج مطابقت داشت. این مرد، جفری فالز، همسایه آنجلا بود که روبروی او زندگی می کرد. او در سال 2006 در یک تصادف موتورسیکلت جان باخت.

کارن سو کلاس - قتل های بی پاسخ

شماره 3:کارن سو کلاس

پس از بیش از 40 سال، خانواده کلاس سرانجام می توانند راز آنچه برای کارن سو کلاس در سال 1976 اتفاق افتاد را در رختخواب بگذارند. کارن پس از فرستادن پسرش در مدرسه مورد حمله قرار گرفت، او را بستند، تجاوز کردند و تقریباً تا حد مردن خفه کردند. وقتی کارن کشف شد، او علائم حیاتی ضعیفی داشت. پس از پنج روز در کما، او سرانجام درگذشت. کنت یوجین ترویر مظنون اولیه بود و محتمل‌ترین عامل این جنایت در نظر گرفته شد زیرا گمان می‌رفت او دو تجاوز جنسی دیگر را در محله کارن انجام داده است. ترویر هنگامی که پلیس سانتا آنا پس از فرار از زندان در حال فرار بود، با شلیک گلوله او را کشت. به نظر می‌رسید که عزیزان کارن هرگز پاسخ قانع‌کننده‌ای در مورد اتفاقی که برای او رخ داده است نخواهند داد. سپس موفقیت آزمایش DNA خانوادگی رخ داد.یکی از بستگان ترویر زندانی شد و مشخصات DNA آن شخص در پایگاه داده پلیس قرار گرفت. این یک تطابق جزئی با DNA یافت شده در بدن کارن بود. حالا خانواده او بالاخره می توانند کتاب یکی از غم انگیزترین لحظات زندگی خود را ببندند.

لیزا زیگرت - قتل های بی پاسخ

شماره 4:لیزا زیگرت

لیزا زیگرت در بهار 1992 به عنوان دستیار معلم در طول روز و در یک فروشگاه  در شب در بهار 1992 کار می کرد. یک شب، لیزا ظاهراً از فروشگاه ناپدید شد. وقتی جسد او چند روز بعد پیدا شد، مشخص شد که او مورد تجاوز جنسی قرار گرفته و با چاقو کشته شده است. در روزهای منتهی به ناپدید شدن او، لیزا به دوستان و خانواده‌اش گفته بود که احساس می‌کند تحت نظر است. جامعه اسپرینگفیلد، ماساچوست، از دست دادن او ویران شد. پس از 25 سال، پلیس راه های متعددی را برای تحقیق انجام داده بود. اما هیچ کدام مثمر ثمر نبود تا اینکه پیشرفتی در فناوری پزشکی قانونی اجازه داد تا با استفاده از شواهد موجود در صحنه جنایت، پروفایل DNA مردانه ساخته شود. با استفاده از این فناوری، آنها قادر به پیش بینی ظاهر مجرم و مقایسه آن با مظنونان بودند. یکی از افراد برجسته بود: گری ای شارا. در اواخر سال 2017، او در ارتباط با قتل لیزا زیگرت دستگیر شد.

مارلین وارن - قتل های حل نشده

شماره 5:مارلین وارن

واقعاً یکی از عجیب‌ترین موارد ، مرگ مارلین وارن بود. او یک روز در سال 1990 درب خانه را باز کرد تا دلقکی را ببیند که چندین بادکنک و یک دسته گل در دست دارد. وقتی مارلین برای گرفتن هدایا رفت، به صورتش شلیک کردند. بیست و هفت سال گذشت و به نظر می‌رسید که مظنون اصلی شوهر مارلین، مایکل وارن باشد. اما در یک چرخش شیامالان، همسر فعلی مایکل وارن، شیلا کین وارن، دستگیر شد. در اوایل تحقیقات مشخص شد که شیلا و مایکل با هم رابطه دارند. در طول سال ها، پلیس مدارک غیرمستقیم علیه او جمع آوری کرد. اما آنها هرگز به اندازه کافی برای متهم کردن او نداشتند تا اینکه فناوری جدید به آنها اجازه داد DNA را از صحنه جرم دوباره آزمایش کنند. شیلا کین وارن دستگیر و به قتل درجه یک متهم شد.
Jacob Wetterling - قتل های حل نشده

شماره 6:جیکوب وترلینگ

جیکوب وترلینگ در اکتبر 1989 در حالی که با برادر و دوستش دوچرخه سواری می کرد توسط یک مرد مسلح نقابدار ربوده شد. دهه ها بدون هیچ اثری از جیکوب یا هیچ سرنخی در مورد اتفاقی که برای او رخ داده بود - تا بیست و پنجمین سالگرد ربوده شدن جیکوب گذشت. سپس پلیس تصمیم گرفت درباره مظنون اولیه به نام دنی هاینریش تحقیق بیشتری کند. هاینریش قبلاً در رابطه با ناپدید شدن جیکوب مورد بازجویی قرار گرفته بود، اما آنها هرگز نتوانستند چیزی به او پی ببرند. خوشبختانه، با به روز رسانی در فن آوری پزشکی قانونی،شرایط تغییر کرد. پلیس نمونه های عرق پسری که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود را با هاینریش مطابقت داد. پلیس سپس از این شواهد برای گرفتن حکم بازرسی برای خانه هاینریش استفاده کرد، جایی که پورنوگرافی کودکان پیدا شد. اگر او نشان می داد که بقایای جاکوب کجاست و به جرم خود اعتراف می کرد، هاینریش فقط به خاطر داشتن پورن کودکان متهم می شد. پلیس با خانواده وترلینگ مشورت کرد. خانواده با این توافق موافقت کردند تا سرانجام بدانند چه بر سر پسرشان آمده است. دنی هاینریش به 20 سال زندان محکوم شد.
کایلی میبری - قتل های حل نشده

شماره 7:کایلی میبری

یک دختر جوان استرالیایی به نام کایلی میبری توسط مادرش برای خرید شکر فرستاده شده بود، اما او هرگز به خانه بازنگشت. جسد این کودک شش ساله روز بعد که در یک ناودان رها شده بود کشف شد. او مورد تجاوز جنسی و قتل قرار گرفته بود. سی و سه سال گذشت و مظنونان مورد تحقیق قرار گرفتند. تا اینکه پلیس تصمیم گرفت با مردی به نام گریگوری کیث دیویس دوباره مصاحبه کند. او در اوایل این پرونده مظنون بود، اما هیچ مدرکی برای اثبات گناه او یافت نشد. با این حال، در طی مصاحبه مجدد، او با گرفتن نمونه DNA موافقت کرد. دی‌ان‌ای او با دی‌ان‌ای که روی بدن کایلی یافت شد، مطابقت داشت. دیویس متهم شد و بعداً به جرم خود اعتراف کرد.
ملانی رود - قتل های حل نشده

شماره 8 :ملانی رود

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی