آمار
مطالب اصلی سایتسلامت

حقایق جالب علمی مرتبط با غذا خوردن

حقایق جالب علمی مرتبط با غذا خوردن

خوردن موز برای وارد کردن تشعشعات به بدن، یا اینکه معده انسان می تواند تیغ ها را حل کند، ما می توانیم بطری های پلاستیکی دور ریخته شده را به طعم دهنده های جذاب وانیلی تبدیل کنیم. حقایق جالبی هستند که همه نمی دانند پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

حقایق جالب علمی مرتبط با غذا خوردن

1. معده انسان می تواند تیغ ها را حل کند!

اگر زمانی تیغ را قورت دادید، وحشت نکنید. بدن انسان بیش از آنچه فکر می کنید توانایی دارد. اسیدها در مقیاس 0 تا 14 رتبه بندی می شوند - هر چه PH کمتر باشد، اسید قوی تر است. اسید معده انسان معمولاً 1-2 است، به این معنی که PH بسیار قوی دارد. در مطالعه ای که در مجله Gastrointestinal Endoscopy منتشر شد، دانشمندان دریافتند که تیغ های تیغ پس از دو ساعت خیساندن در اسید معده حل می شوند.

حقایق جالب علمی مرتبط با غذا خوردن

2. موز رادیواکتیو است

موز حاوی پتاسیم است و به دلیل تجزیه پتاسیم، میوه آن رادیواکتیویته است. اما نگران نباشید! به گفته دکتر جو شوارچ از دانشگاه مک گیل (کانادا) برای مرگ در اثر مسمومیت ناشی از تشعشعات ناشی از موز باید 10 میلیون موز را در یکباره بخورید. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، موز به طور طبیعی سرشار از پتاسیم است. هر میوه می تواند 0.01 میلی متر (0.1 میکرومتر) تابش ساطع کند. این مقدار بسیار کمی از تابش است. اگر حدود 100 عدد موز بخورید، همان مقدار تشعشعی را دریافت خواهید کرد که در روز از تشعشعات طبیعی موجود در محیط زیست در ایالات متحده دریافت می کنید.

حقایق جالب علمی مرتبط با غذا خوردن

3. کسی نمی تواند در فضا آروغ بزند.

هنگامی که روی زمین آروغ می زنید، گرانش مواد جامد و مایعات غذایی را که تازه خورده اید نگه می دارد، بنابراین فقط گاز از دهان شما خارج می شود. در غیاب گرانش، گازها نمی توانند از مایعات و جامدات جدا شوند. بنابراین آروغ زدن اساساً تبدیل به استفراغ می شود.

حقایق جالب علمی مرتبط با غذا خوردن

4. پلاستیک می تواند طعم دهنده وانیلی شود.

بر اساس مطالعه‌ای که در سال 2021 در مجله Green Chemistry منتشر شد، محققان راهی برای تبدیل بطری‌های پلاستیکی به طعم‌دهنده وانیلی با استفاده از باکتری‌های مهندسی ژنتیک یافته‌اند. نویسندگان این مطالعه توضیح می‌دهند که تقاضا برای وانیلین (ماده اصلی عصاره وانیل) به سرعت در حال افزایش است. همانطور که در بسیاری از غذاها، لوازم آرایشی، دارویی، مواد شوینده و حتی علف کش ها یافت می شود. اما انتظار نداشته باشید که به این زودی بستنی طعم دار با بطری های پلاستیکی بخورید. این مطالعه فقط ثابت می کند که انتقال از پلاستیک به وانیل امکان پذیر است، نه اینکه آیا برای انسان بی خطر است یا خیر.

10 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش