آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

زنی که زندگی اش صرف پیدا کردن قاتل دخترش شد

زنی که زندگی اش صرف پیدا کردن قاتل دخترش شد

تا پایان عمر، یک چیز میریام رودریگز را از درون می خورد: عدالت. دختر 20 ساله او، کارن، در سال 2014 توسط اعضای کارتل مکزیکی ربوده و کشته شده بود و رودریگز مصمم شد تا هر یک از آدم ربایان دخترش را تعقیب کند.

تلاش او باعث شد تا ظاهر خود را تغییر دهد، خانه‌های اعضای کارتل را به طور مخفیانه زیر نظر بگیرد، و ساعت‌ها در شبکه‌های اجتماعی به جستجوی سرنخ بپردازد. رودریگز با حمل یک تپانچه، اغلب خودش آدم ربایان دخترش را تعقیب می کرد و گاهی آنها را تا رسیدن پلیس پیاده تعقیب می کرد. پیگیری جدی رودریگز برای عدالت او را در سن فرناندو، مکزیک به یک قهرمان تبدیل کرد. اما برای او دشمنانی نیز ساخت. و در روز مادر در سال 2017، این زن 57 ساله در بیرون از خانه اش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

ربودن دختر میریام رودریگز:

برای میریام الیزابت رودریگز مارتینز، همه چیز در 23 ژانویه 2014 تغییر کرد. آن روز، هنگامی که دختر 20 ساله او کارن آلخاندرا سالیناس رودریگز در سن فرناندو رانندگی می کرد، دو کامیون در کنار او ایستادند. مردان مسلح به زور وارد خودروی او شدند و سپس با او حرکت کردند.اودریگز و خانواده‌اش هفته‌های بعدی را صرف بازگرداندن کارن به خانه کردند. آنها می دانستند که او توسط اعضای کارتل زتاس - شاخه ای از کارتل خلیج - که به ربودن افراد بیگناه و استفاده از باج های آنها برای تأمین مالی عملیات کارتل مشهور بودند، ربوده شده است. همانطور که نیویورک تایمز گزارش می دهد، عزیزان کارن سعی کردند از تمام دستورالعمل های کارتل پیروی کنند. غرق در رگباری از تماس‌های تلفنی، تهدیدها و مطالبات، آن‌ها برای پرداخت باج کارن وام گرفتند و کیسه‌ای پول را در محل تحویل گذاشتند. با این حال، کارن به خانه نیامد.

بدون هیچ گزینه دیگری، میریام رودریگز خواستار ملاقات با یکی از اعضای کارتل شد. در کمال تعجب، یکی موافقت کرد. اگرچه او به او گفت که نمی‌داند کارن کجاست، اما پیشنهاد داد که او را با 2000 دلار پیدا کند. رودریگز این مبلغ را پرداخت کرد که به جایی نرسید. اما او همچنین نام مرد جوان را یاد گرفت: سما. با در دست داشتن این اطلاعات، رودریگز اولین سرنخ خود را پیدا کرده بود. او به دختر بازمانده اش گفت که معتقد است کارن مرده است، اما تا زمانی که آدم ربایان کارن را تعقیب نکند، آرام نخواهد گرفت.

جستجوی یک مادر برای عدالت:

میریام رودریگز به آرامی و با احتیاط شروع به جمع آوری سرنخ هایی در مورد آدم ربایان دخترش کرد. بعد از اینکه سما را در فیس بوک پیدا کرد، یکی از دوستانش را با لباس بستنی فروشی اش شناسایی کرد و ساعت ها بیرون مغازه منتظر ماند تا او ظاهر شود. سپس، او را دنبال کرد. رودریگز متوجه شد که سما کجا زندگی می کند، اما او هنوز به اطلاعات بیشتری نیاز داشت. او برای اینکه پنهانی در اطراف محله‌اش رد و بدل شود، موهایش را قرمز رنگ کرد، یک یونیفرم قدیمی پوشید و با همسایگانش به بهانه انجام یک «نظرسنجی» صحبت کرد. و پس از نادیده گرفته شدن توسط مقامات، رودریگز سرانجام در پلیس فدرال متحدی پیدا کرد که مایل بود به او کمک کند.

زنی که زندگی اش صرف پیدا کردن قاتل دخترش شد

میریام رودریگز ظاهر خود را تغییر داد تا بدون جلب توجه دزدان دخترش، اطلاعات بیشتری در مورد آدم ربایان پیدا کند.

فرمانده پلیس ناشناس به نیویورک تایمز گفت: «وقتی او پرونده‌هایش را روی میز کشید، من هرگز چنین چیزی ندیده بودم. جزئیات و اطلاعات جمع آوری شده توسط این زن که به تنهایی کار می کرد، باور نکردنی بود. اگرچه سما اولین بار از دستگیری فرار کرد، اما پلیس در نهایت توانست او را بازداشت کند. سما اسامی دیگر اعضای کارتل را به پلیس داد که ربوده شدن کارن را بیشتر روشن کردند. حتی یکی قبول کرد که پلیس را به مزرعه ای که کارن در آن کشته شده بود ببرد.در مزرعه، رودریگز روسری کارن، کوسنی از کامیون او و یکی از استخوان های ران او را پیدا کرد. سپس، او جستجوی خود را برای یافتن قاتلان کارن تجدید کرد. یکی از دوستان رودریگز گفت: «او به ما گفت که ، اگرچه دخترش را پیدا کرده است، اما هیچ چیز برای او به حالت عادی باز نمی گردد.

در مجموع، میریام رودریگز 10 نفر از اعضای کارتل را که در ربودن دخترش نقش داشته اند، تعقیب می کند. بسیاری از آنها کارتل را ترک کرده بودند و تلاش کردند به عنوان مسیحی دوباره متولد شده یا به عنوان فروشندگان مواد دوباره شروع کنند، اما رودریگز با آنها همدردی چندانی نداشت. وقتی دخترم را کشتند، دلسوزی او کجا بود؟ او گفت پس از اینکه یکی از اعضای کارتل در یک کلیسای کوچک دستگیر شد ، اعتراضات جماعت را برانگیخت. در واقع، رودریگز در سن فرناندو درخشید. او نه تنها با یک دشمن قدرتمند روبرو می شد، بلکه رودریگز یک روش زندگی را نیز به چالش می کشید. به نظر می‌رسید که او خطر کارش را تشخیص می‌داد و خاطرنشان کرد که ترسی از مرگ ندارد.

رودریگز به یکی از دوستانش گفت: «برایم مهم نیست که مرا بکشند. «روزی که دخترم را کشتند، مردم. من می خواهم این را تمام کنم. من افرادی را که به دخترم آسیب رسانده‌اند بیرون می‌آورم و آنها می‌توانند هر کاری که می‌خواهند با من انجام دهند.»

زنی که زندگی اش صرف پیدا کردن قاتل دخترش شد

در مارس 2017، 29 زندانی یک تونل حفر کردند و از یک ندامتگاه در سیوداد ویکتوریا، جایی که ربایندگان کارن در آن زندانی بودند، فرار کردند. به گزارش گاردین، میریام رودریگز از پلیس برای محافظت از خودش درخواست کرد و پلیس محلی با اعزام گشت‌ها موافقت کرد. اما در 10 مه، روزی که مکزیک روز مادر را جشن می گیرد، سرانجام خطری که در کار رودریگز وجود داشت متوجه او شد. این زن 57 ساله با عصا به سمت در جلوی در می‌رفت - او اخیراً پایش را در تعقیب یک مظنون شکسته بود - که یک نیسان سفید که توسط زندانیان فراری رانندگی می‌شد جلوی خانه‌اش ایستاد. آنها حدود 12 بار به رودریگز شلیک کردند، سپس فرار کردند. شوهرش او را در حال پراکنده شدن در خیابانشان، دستش در کیفش، جایی که تپانچه اش را نگه داشته بود، پیدا کرد.

مرگ میریام رودریگز خشم مردم سراسر ایالت را برانگیخت.  اما اگرچه دولت دو تن از قاتلان رودریگز را دستگیر کرد - سومی در درگیری با اسلحه کشته شد - قتل او بسیاری از کارهای رودریگز را آشکار کرد. پسرش گروهی را که رودریگز راه‌اندازی کرده بود، یعنی Colectivo de Desaparecidos de San Fernando (مجموعه سان فرناندو برای ناپدیدشدگان) به دست گرفته بود، اما سازمان به تدریج پس از مرگ او فروپاشید. به طرز غم انگیزی، داستان میریام رودریگز منحصر به فرد نیست. از سال 2007 که رئیس جمهور وقت مکزیک "جنگ علیه مواد مخدر" را اعلام کرد، تقریباً 100000 نفر در مکزیک ناپدید شده اند.

زنی که زندگی اش صرف پیدا کردن قاتل دخترش شد

تصویر بالا دو زن در روز جهانی ناپدید شدگان در گوادالاخارا، جالیسکو، مکزیک، در 30 آگوست 2022

زمانی که کارن یکی از ده ها هزار انسان بی گناهی شد که توسط کارتل ها ربوده شده بودند، مادرش وارد عمل شد. او تاوان آن را با جانش پرداخت، اما میریام رودریگز عدالت را برای دخترش یافت. یکی از مقامات ایالتی به نیویورک تایمز گفت: «همه با او کنار نمی آمدند. "اما شما به ماموریت او احترام گذاشتید."

2 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش