آمار
مطالب اصلی سایتماورا

معمای پدیده بازتاب انسان قبل از مرگ

معمای پدیده بازتاب انسان قبل از مرگ

انعکاس پدیده ای است که در آن فرد به شدت بیمار است، بدنش ضعیف می شود، ناگهان هوشیار می شود، انگار که بدنش سالم است یا می گوید و میخندد و یا می خواهد غذا بخورد.معمولاً بیمار وقتی در این وضعیت قرار می گیرد ، حدود دو ساعت بعد می میرد. این پدیده به تصویر لامپ قبل از خاموش شدن تشبیه می شود، آتش طبیعی قبل از خاموش شدن به شدت می درخشد.

معمای پدیده بازتاب انسان قبل از مرگ

برای توضیح این پدیده عجیب، فرض بر این است که وقتی انسان در حال ورود به دنیایی دیگر برای مرگ آماده می شود، روحش به تدریج از بدن خارج می شود، از پاها، شکم، دست ها، در نهایت قلب و مغز است. وقتی ذهن سبک و آرام است و دیگر تحت تأثیر ماده قرار نمی گیرد، می تواند هوشیار و به شدت خاص شود. فرضیه ای برای توضیح احساسی وجود دارد و می گویند که لحظه نزدیک به مرگ زمانی است که مردم بیشترین آرزوی زندگی را دارند و می خواهند آخرین خاطرات شاد را با عزیزانشان بسازند.

بیماری بازتاب انعکاسی

علم همچنین به پدیده «بازتاب انعکاسی» اشاره کرد، اگرچه هنوز بسیار مبهم است  یک محقق نمونه ای از یک زن 91 ساله مبتلا به آلزایمر را ذکر می کند. این زن ۱۵ سال است که نه دخترش را می شناسد و نه کسی. یک روز عصر، او شروع به صحبت بسیار صمیمی با دخترش کرد. او در مورد ترس از مرگ، مشکلاتی که با خانواده اش تجربه کرده صحبت کرد. و چند ساعت بعد او درگذشت.

بیماری بازتاب انعکاسی

ز جنبه احساسی، تصور می شود که این هدیه ای است برای بیماران تا آخرین فرصت را داشته باشند تا در کنار عزیزشان باشند و آخرین وداع خود را با آنها بگویند.برخی از فیلسوفان و متکلمان این فرضیه را مطرح کرده اند که آگاهی انسان فراتر از محدوده فعالیت مغز است. این ایده به عنوان توضیحی برای تجربیات نزدیک به مرگ ارائه شده است. دانشمندان، علیرغم مخالفت با این فرضیه، واقعاً معمای این پدیده های غیرعادی را حل نکرده اند.

6 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش