loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

از آنجایی که احتمالاً چندان اهل سیاست لهستان نیستید، ممکن است به خاطر نداشته باشید که چه نوع تبلیغات بدی برای وزیر سابق زیرساخت، اسلاومیر نواک، به دلیل داشتن ساعتی بالاتر از حد متوسط رخ داد؟ در سال

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

از آنجایی که احتمالاً چندان اهل سیاست لهستان نیستید، ممکن است به خاطر نداشته باشید که چه نوع تبلیغات بدی برای وزیر سابق زیرساخت، اسلاومیر نواک، به دلیل داشتن ساعتی بالاتر از حد متوسط رخ داد؟ در سال 2013، این سیاستمدار به دلیل داشتن ساعت کرونومتر دریایی Ulysse Nardin Maxi به ارزش حدود 6000 دلار، مورد توجه همه رسانه های ملی بود. اعتراف کنیم که این ساعت با وجود اینکه بیش از دو برابر دستمزد وزیر بود، اما به شکلی کاملاً عادی در اظهارنامه املاک با درآمدهای نواک در آن زمان قابل دفاع بود. با این حال، فشار اجتماعی ناشی از این تصویر که این سیاستمدار ذوق خریدهای لوکس دارد، چند ماه بعد باعث برکناری او شد.

حالا اجازه دهید کمی بیشتر به شرق نگاه کنیم، جایی که آداب و رسوم کاملاً متفاوتی وجود دارد. در حالی که ساعت‌های لوکس در میان مهم‌ترین افراد کشور مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار می‌گیرد، هیچ‌گاه استعفای به این دلیل صورت نگرفته است. هیچ کس هیچ مشکلی با پوشیدن ساعت هایی که قیمت آن ها اغلب چندین برابر درآمد رسمی سالانه است، نمی بیند. در اینجا ساعت هایی که روی مچ دست های سیاستمداران و الیگارش های روسیه دیده می شوند.


قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

1: دیمیتری پسکوف

لیست ما توسط دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آغاز شده است. سیاستمداری که در مراسم عروسی خود با اسکیت باز تاتیانا ناوکا، ریچارد میل RM 52-01 Skull Tourbillon، یک ساعت فوق العاده چشمگیر پوشید. این ساعت با نسخه محدود تنها 30 قطعه سروصدا زیادی در رسانه‌های روسیه ایجاد کرد زیرا قیمت آن - 620,000 دلار، چهار برابر بیشتر از درآمد سالانه 146,000 دلاری پسکوف در آن زمان بود. این سیاستمدار، همانطور که شایسته یک سخنگوی است، شروع به توضیح چنین خرید گران قیمتی به عنوان یک هدیه عروسی ادعایی از همسرش کرد که در آن زمان یک شخصیت تلویزیونی در روسیه بود. با این حال، رسانه های ابتدایی مستقل روسیه به عکس های دختر پسکوف در اینستاگرام رسیدند که چند ماه قبل از عروسی این ساعت را در دست داشت. مورد ساعت، علیرغم پوشش بسیار زیاد کانال های رسانه ای ضد کرملین، هیچ تاثیر منفی بر موقعیت پسکوف که بدون هیچ مانعی به کار خود ادامه داد، نداشت.


قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

2: دیمیتری مدودف

نفر بعدی نیز خود شمعدان کرملین است. دیمیتری مدودف، همانطور که در مورد او صحبت می کنیم، در 20 سال گذشته به طور متناوب با ولادیمیر پوتین، سمت رئیس و نخست وزیر فدراسیون روسیه را بر عهده داشته است. او همچنین یک چهره رنگارنگ خارج از سیاست است، یک شطرنج باز مشتاق، یک طرفدار بزرگ هارد راک و یک کلکسیونر صفحات وینیل. او تمام نسخه‌های اصلی Deep Purple را دارد که موسیقی آن‌ها را در دوران جوانی‌اش کپی می‌کرد، زیرا نسخه‌های رسمی در فهرست محدود اتحاد جماهیر شوروی قرار داشتند. در مورد ساعت‌ها، ما یک مقطع کامل از ساعت‌های مختلف را روی مچ دست او دیدیم. او به عنوان مثال با جد ساعت های الکترونیکی انحصاری در قالب HD3 Slyde، از طریق مدل های کلاسیک تر مانند Corum Admiral’s Cup Chrono دیده شد.

قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

یا Jaquet Droz Grande Seconde، در نسخه محدود با صفحه ای ساخته شده از Pietersite، یک ماده معدنی گرانبها که عمدتاً در نامیبیا استخراج می شود. این سیاستمدار همچنین بارها با Breguet از سری کلاسیک - مدل Day Date Moonphase - دیده شد.


قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

3: ولادیمیر ریسین 

یک فرد کمتر شناخته شده، اما بسیار جالب در مورد رتبه بندی «ساعت در مقابل درآمد» در ابتدا معاون شهردار و سپس شهردار مسکو، ولادیمیر ریسین است. احتمالاً یکی از معدود مقامات دولتی در جهان است که سلیقه ساعت‌هایش در پروفایل ویکی‌پدیا با مدل‌های خاص ذکر شده است. ریسین که حقوق رسمی سالانه‌اش به عنوان شهردار مسکو هرگز از 170000 دلار تجاوز نمی‌کند، با حداقل دو ساعت در انظار عمومی دیده می‌شد که چندین برابر بیشتر از این درآمد قیمت داشتند. اولین ساعت تماشایی Greubel & Forsey Double Tourbillon 30degrees Vision بود که در طلای سفید حدود 360000 دلار و در پلاتین 425000 دلار قیمت داشت. از روی عکس نمی توان مشخص کرد که کدام نسخه متعلق به Riesin است، اما این واقعیت را تغییر نمی دهد که هنوز تقریباً 2.5 برابر دستمزد سالانه روی مچ است.

دومین ساعتی که سیاستمدار با آن در انظار عمومی رژه می‌رود، همانطور که در برخی عکس‌های با کیفیت مشکوک موجود در اینترنت نشان داده شده است، DeWitt La Pressey Grande Complication است. این پیچیده ترین ساعت در تاریخ این برند است که از جمله ترکیبی از تقویم همیشگی، کرنوگراف چند ثانیه ای، توربیلون است. قیمت این شاهکار در سال اکرانش حدود یک میلیون دلار در نوسان بود، بنابراین با حقوق شهردار مسکو، بدون هیچ هزینه دیگری، 6 سال کار می شود. با این حال، هرگز جرقه‌ای برای بررسی دقیق‌تر امور مالی Riesin که تا زمان بازنشستگی بی‌صدا کار خود را انجام می‌داد، برانگیخته نشد.


قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

4: رمضان قدیروف

به دنبال ساعت‌های بسیار متمایز، ما باید برای لحظه‌ای از مرز روسیه فراتر برویم و در چچن توقف کنیم، جایی که سال‌ها تنها ارباب و حاکم، مرد مورد اعتماد پوتین یعنی رمضان قدیروف بود. فردی با بیوگرافی نسبتاً تاریک، متخصص در آدم ربایی برای باج در طول جنگ های روسیه و چچن، و اکنون با موفقیت مخالفان را در کشورش از بین می برد. در سال 2011، قدیروف عنوان رئیس جمهوری چچن را به خود اختصاص داد، که عملاً قدرت نامحدود و دوره نامحدودی را به او داد، اگرچه به عنوان پدر دوازده فرزند، او نیازی به نگرانی در مورد مدت زمان سلسله ندارد. همانطور که شایسته یک دیکتاتور واقعی است، او با وجود حقوق رسمی نسبتا پایین سالانه حدود 78000 دلار، زندگی مجللی فراتر از ایالت خود داشت. او یک باغ وحش خصوصی و ناوگانی از اتومبیل های لوکس دارد که در میان آنها می توانیم یکی از بیست دستگاه تولید شده را پیدا کنیم، Lamborghini Reventon که حدود 1.25 میلیون دلار هزینه دارد. از نظر ساعت‌ها، او با مدل‌های انحصاری مانند Bovet Fleurier Minute Repeater Tourbillon با قیمت حدود 300000 دلار و Greubel Forsey 24 Secondes Contemporain Platinum محدود به 33 نسخه با قیمت کمتر از 500000 دلار دیده شد.


قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

5: ولادیمیر آرتیاکوف

در بازگشت به روسیه، باید اشاره کنم که هنگام تهیه این مقاله، سیاستمداران و بازرگانان کمتر شناخته شده ای را پیدا کردم که از ساعت های فوق العاده آوانگارد استفاده می کنند. بی دلیل نیست که مسکو شهری است که بیشترین تعداد میلیونرهای ثبت شده را دارد و عدم تناسب اجتماعی بین ساکنان روبلوکا و مناطق فقیر حاشیه آن بسیار زیاد است. کشوری که در آن دنیای سیاست و تجارت به حدی در هم تنیده شده است که تقریباً همه مرزها مبهم است و حمایت متقابل از منافع امری عادی است. در زیر چند آقای دیگر از تجارت روسیه را مشاهده می کنید که ساعت های بسیار جالبی می پوشند: ولادیمیر آرتیاکوف - فرماندار سابق منطقه سامارا و معاون فعلی روستک یک شرکت دولتی برای توسعه شرکت و صادرات فناوری های پیشرفته. اغلب با DeWitt Academia Tourbillon Differentiel در رزگلد ببینید. قیمت تقریباً 225000 فرانک سوئیس است.


قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

6: ولادیمیر یاکونین

ولادیمیر یاکونین رئیس سابق راه‌آهن روسیه، از طرفداران پر و پا قرص توربیلون‌ها، زیرا بسیاری از مواد مطبوعاتی فقط ساعت‌هایی با این عارضه از برندهایی مانند Breguet یا Lange 1 Tourbillon از A. Lange & Söhne دارند. او در حال حاضر شهروند بریتانیا است، مقصدی که بسیاری از الیگارش های روسی آن را برای تجربه صلح آمیز دوران پیری انتخاب کرده اند.


قیمت ساعت های که الیگارش های روس هوش از سرتان میپراند + عکس

7: آندری کوستین

آندری کوستین رئیس هیئت نظارت بانک VTB. یکی از معدود الیگارشی های لیست ما که درآمدش حتی بزرگترین جنون خرید ساعت را کاملاً توجیه می کند. تنها در سال 2012، کوستین بیش از 30 میلیون دلار از عملکرد و سهام خود به دست آورد. با ساعت Breguet’s Tourbillions که به ویژه مورد پسند نخبگان روسی است، زیرا توسط رئیس جمهور گازپروم، الکسی میلر، نیز استفاده می شود. 

طبیعتاً نمی توان تعمیم داد و ادعا کرد که اکثر ساعت های ارائه شده در مقاله به صورت مشکوک قانونی به دست آمده اند. با این حال، این واقعیت که پیش نویس قانون در مورد اظهارنامه های دارایی اجباری بالاترین مقامات دولتی تنها در سال 2012 به دومای روسیه ارائه شد و یک سال بعد با اصلاحات زیادی به تصویب رسید، اینکه چقدر قوانین مربوط به افشا و مستندسازی دارایی ها در روسیه ضعیف است را نشان می دهد. قبلاً هیچ کس با چنین چیزهای بی اهمیتی زحمت نمی داد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی