آمار
مطالب اصلی سایتمطالب جالب و خواندنی

جزیره ارواح بین دریای ژاپن + عکس

جزیره ارواح بین دریای ژاپن + عکس

جزیره وحشتناک ژاپن توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی مورد تقدیر قرار گرفته است. ژاپن کشوری با مناظر، فرهنگ و غذا است و عناصر بی شماری دارد که گردشگران را به خود جذب می کند. یکی از آنها لوکیشنی در نزدیکی ناکازاکی است که به عنوان پس زمینه فیلم جیمز باند "مامور 007" استفاده شد. این "جزیره ارواح" هاشیما یا گونکانجیما است.

شاید بسیاری از مردم نام این جزیره را با رمز و راز و ارواح شنیده باشند. با این حال، خود جزیره در سال 2015 توسط یونسکو به عنوان میراث فرهنگی جهانی شناخته شده است. دلیل آن چیست، این موضو را بلافاصله در ادامه خواهید دانست.


این جزیره با یک دوره تاریخی مرتبط است

پس از حدود 50 دقیقه با قطار از ایستگاه ناگاشاکی به سمت جنوب غربی، یک "ناو" را خواهید دید که در وسط دریا شناور است. شکل عجیب این جزیره به این دلیل است که یک جزیره مصنوعی است، محصول شرکت میتسوبیشی که در سال 1887 با هدف تبدیل شدن به یک معدن زغال سنگ با کیفیت بالا در بستر دریا ایجاد شد.

جزیره ارواح بین دریای ژاپن + عکس

در آن زمان، گونکانجیما منبع اصلی سوخت کارخانه غول پیکر فولاد یاوا بود، بنابراین نیروی کار عظیمی مورد نیاز بود. این منطقه تنها 6.3 هکتار است، اما گونکانجیما دارای 71 ساختمان و خطوط معدن زغال سنگ است. در اوج خود در سال 1959، این جزیره زمانی شلوغ ترین جزیره جهان بود، به حدی که بیش از 5000 نفر در ساختمانی به مساحت 0.16 کیلومتر مربع جمع شده بودند.

جزیره ارواح بین دریای ژاپن + عکس

جزیره گونکانجیما با هدف تبدیل شدن به اسکان کارگران، چیزی جز قبرستان کم ندارد. مدارس، زمین های بازی، سالن های ورزشی، سینما، کافه ها، رستوران ها. حتی پاگوداها و معابد روحانی. با این حال، در پایان دهه 60 قرن بیستم، اقتصاد ژاپن به طور ناگهانی با تهاجم نفت جهش کرد. معادن زغال سنگ به تدریج فراموش شدند و در اوایل سال 1974، میتسوبیشی اعلام کرد که جزیره گونکانجیما را می بندد.

جزیره ارواح بین دریای ژاپن + عکس

در یک روز در اواسط آوریل 1974، زمانی که آخرین ساکنان جزیره به ناکازاکی بازگشتند، جزیره رسما متروک شد. امروزه «جزیره ارواح» نامی است که در هنگام اشاره به این جزیره بیشتر به یاد می‌آید.

جزیره معنای نمادین دارد

قبل از اینکه نفت به ستون انرژی کشور تبدیل شود، زغال سنگ سوخت اصلی و گونکانجیما نماد مهم عصر صنعتی شدن معجزه آسا بود. در سال 2001، میتسوبیشی جزیره هاشیما را به شهر تاکاشیما اهدا کرد، سپس در سال 2005 به طور رسمی به ناکازاکی تعلق گرفت. از آن سال، شهر شروع به اجرای یک کمپین تبلیغاتی گردشگری برای جزیره کرد: به خبرنگاران اجازه می‌دهد به جزیره بروند، اسکله‌ها را برای گردشگری بازسازی کنند، و برخی مناطق تخریب‌شده را بازسازی کنند. ورود به ساختمان های قدیمی و ناایمن ممنوع است.
جزیره ارواح بین دریای ژاپن + عکس
و سپس تلاش آنها نیز نتیجه داد. در جولای 2015، یونسکو به طور رسمی جزیره را به عنوان میراث فرهنگی جهانی به رسمیت شناخت. این یک شناخت شایسته برای مکانی است که با تاریخچه عصر صنعتی و تولید مرتبط است. جهان باید بداند که ژاپن کشوری نوآور در فناوری است. همچنین راه حلی برای ایجاد انگیزه در مردم برای جستجو و نوآوری است، مانند روشی که این کشور هنوز در حال انجام است.
0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش