loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

با کمی دقت با مشاهده قارچ متوجه می شوید که قارچی که می خواهید از آن استفاده کنید سمی است یا برای خوردن کاملاً سالم است. قارچ ها نرم هستند و به طور طبیعی در همه جا رشد می کنند، اما در جنگل ها و مناطق

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

چگونه قارچ های سمی را شناسایی و از مسمومیت پیشگیری کنیم؟

با کمی دقت با مشاهده قارچ متوجه می شوید که قارچی که می خواهید از آن استفاده کنید سمی است یا برای خوردن کاملاً سالم است. قارچ ها نرم هستند و به طور طبیعی در همه جا رشد می کنند، اما در جنگل ها و مناطق متراکم، کم نور و چوبی متمرکز شده اند. قارچ ها از نظر گونه های بسیار غنی هستند، با این حال قارچ های خوراکی و بی خطری که برای انسان استفاده می شود بسیار اندک است (حقیقت این است که در مراکز تحقیقاتی علمی و مراکز تولیدی برخی از دانشگاه ها پرورش می یابند. ). آنها قارچ های قارچی، قارچ های صدفی، قارچ های بخور دادنی هستند که به عنوان غذا در زندگی روزمره استفاده می شود. قارچ هایی که به طور طبیعی در جنگل، در کنار جاده ها یا نهرها در مناطق دور افتاده رشد می کنند، هنگام استفاده باید بسیار مراقب باشید. باید از مشکل خطرناک ناشی از خوردن قارچ های سمی که باعث مرگ های ویرانگر برای مردم مناطق دورافتاده با شناخت کمی از قارچ های سمی می شود، آگاه بود.

دانشمندان در رسانه‌های جمعی توصیه کرده‌اند که چیدن قارچ با رنگ‌های زنده نباید انجام شود،  قارچ‌های عجیب و غریب نخورید، قارچ‌ها را امتحان نکنید. قارچ‌های قدیمی، قارچ‌های فاسد را حتما حذف کنید، از قارچ‌های زیر اجتناب کنید و از چیدن آن خودداری کنید:

قارچ سمی سبز: دارای کلاه سبز کم رنگ به قطر 6 تا 12 سانتی متر است که ساقه ای مانند قهوه ای دارد و روی ساقه آن حلقه ای از قارچ سفید است.

قارچ سمی قهوه‌ای: دارای کلاه قهوه‌ای روشن به قطر 5 تا 10 سانتی‌متر، پوشیده از فلس‌های معمولی آکنه به رنگ سفید، با حلقه‌ای قارچ سفید روی ساقه.

قارچ سمی سفید: کلاه سفید، قطر 7 تا 10 سانتی متر، طرح های بادی شکل گل، گرد سفید روی ساقه وجود دارد.

قارچ کلاه سزارین: کلاه قارچی با مخروط خرطومی مسطح از بالا تا رویه به قطر 3.5 تا 8 سانتی متر، با ظرافت های قهوه ای مایل به قرمز.


همه قارچ ها به طور طبیعی در جنگل رشد می کنند و این قارچ های سمی هستند که برای غذا استفاده نمی شوند. بنابراین، مردم محلی مطلقاً قارچ های فوق را جمع آوری، خرید و فروش نمی کنند.

برچسب ها سلامت ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی