loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در میان شمشیرهای باستانی با مواد بسیار مختلف، باستان شناسان ادعا می کنند که شمشیرهای برنزی در دوره قبل و بعد از سلسله های شانگ و ژو شگفت انگیزترین و با ارزش

3 شمشیر بزرگ باستانی گرانبهاترین شمشیر جهان

در میان شمشیرهای باستانی با مواد بسیار مختلف، باستان شناسان ادعا می کنند که شمشیرهای برنزی در دوره قبل و بعد از سلسله های شانگ و ژو شگفت انگیزترین و با ارزش ترین در جهان بودند. وقتی صحبت از آثار فرهنگی چین شد، نمی‌توان به گنجینه‌های برنز اشاره کرد. وقتی صحبت از مس می شود، هیچ کس نمی تواند ارزش اشیای عتیقه مانند شمشیرهای برنزی را انکار کند. صحبت از سلاح های باستانی شد، شمشیرها یکی از پرکاربردترین وسایل به حساب می آیند. بیشتر سلاح های قبل از سلسله شیا در چین ابزار سنگی بودند. در پایان سلسله هان غربی، سلاح های برنجی به تدریج با محصولات آهنی با سختی بهتر جایگزین شد. با این حال، در میان شمشیرهای باستانی با مواد بسیار مختلف، باستان شناسان چینی ادعا می کنند که شمشیرهای برنزی در دوره قبل و بعد از سلسله های شانگ و ژو کلاسیک ترین و با ارزش ترین بوده اند.

3 شمشیر بزرگ باستانی گرانبهاترین شمشیر جهان

شمشیر پادشاه پرسه زدن

در دهه 1970، باستان شناسان یک جعبه چوبی را در مقبره مربوط به ایالت های متخاصم کشف کردند. پس از باز کردن جعبه، شمشیر بلندی در داخل آن پیدا کردند. شگفت‌انگیزترین چیز این است که شمشیر بیش از دو هزار سال است که مورد استفاده قرار می‌گرفته است، اما در دوران پنهان شدن هیچ اثری از زنگ زدگی وجود نداشت. همچنان درخشش و جدید بودن را حفظ می کند. این شمشیر معروف Viet Vuong Cau Tien است. این شمشیر اثر جادویی دیگری نیز دارد. زخم بریده شده توسط این شمشیر بود که التیام آن بسیار دشوار بود و باعث می شد قربانی دائماً خونریزی کند. بنابراین شمشیر به گنجینه ملی چین تبدیل شده است، یک مصنوع ارزشمند در بالاترین سطح از گنجینه های فرهنگی که توسط دولت محافظت می شود.


3 شمشیر بزرگ باستانی گرانبهاترین شمشیر جهان

شمشیر باستان سلسله هان

در موزه بریتانیا، شمشیر سلسله هان با بیش از 2000 سال سابقه وجود دارد. شایان ذکر است که با وجود بیش از 2000 سال باران و یخبندان، غلاف، دسته و حتی شمشیر در بهترین حالت حفظ شده است. طبق تحقیقات، این شمشیر توسط آهنگران سلسله هان غربی برای چندین دهه ساخته شده است. کتاب های باستانی سلسله هان سوابق زیادی در مورد این شمشیر دارند. 


3 شمشیر بزرگ باستانی گرانبهاترین شمشیر جهان

شمشیر Dai Minh Vinh Lac

امپراتور Minh Thanh To تحت سلسله مینگ، به عنوان Vinh Lac سلطنت کرد. این شمشیر در سال 1420 با بدنه و قبضه به هم پیوسته ساخته شد. بدن شمشیر به شکل سر حیوان تراشیده شده است، چشم ها مانند چشم واقعی با سنگ های قیمتی تزیین شده اند. این حیوان در اصل یک عقاب بال طلایی بود، بعدها بعد از سلسله مینگ به شکل یک شیر در آمد. غلاف دارای غلاف چرمی مشکی، لبه های طلایی، بسیار مجلل و قیمتی است. پس از انداختن شمشیر، امپراتور یونگل شمشیر را به بالاترین فرماندار فلات غربی چین داد. در سلسله چینگ، شمشیر به امپراتور چینگ بازگردانده شد. در سال 1900 نیروهای ائتلاف هشت کشور وارد پکن شدند و شمشیر را از دی هوآ وین گرفتند. گنجینه های ملی چین در خارج از کشور گم شده است. در سال 1991، موزه اسلحه سلطنتی انگلستان این شمشیر را به قیمت 100000 پوند خریداری کرد و در صدر مجموعه سلاح های باستانی قرار داشت.

برچسب ها تاریخی , باستان , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی