loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در 16 ژوئیه 1945، ارتش ایالات متحده اولین آزمایش بمب هسته ای جهان را در صحرای نیومکزیکو با رمز ترینیتی انجام داد.

معمای ماده «فراز زمینی» پس از اولین آزمایش سلاح هسته ای در تاریخ متولد شد

در 16 ژوئیه 1945، ارتش ایالات متحده اولین آزمایش بمب هسته ای جهان را در صحرای نیومکزیکو با رمز ترینیتی انجام داد. در یک لحظه، یک ماشین محصور شده با پلوتونیوم رادیواکتیو معروف به Gadget منفجر شد و یک گلوله آتشین غول پیکر را ایجاد کرد که به آسمان پرواز کرد و هر آنچه را که نبود بخار کرد. آزمون موفقیت آمیز بود. با این حال، این آزمایش نه تنها مخرب بود، بلکه یک ماده جدید نیز تولید کرد.

معمای ماده «فراز زمینی» پس از اولین آزمایش سلاح هسته ای در تاریخ متولد شد

در مطالعه ای که در شماره 1 ژوئن مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شد، محققان می گویند که بلورهای غیرمعمولی را کشف کرده اند که به شبه بلورها (شبه بلورهای فرضی) معروف هستند. کریستال ها) که در سنگ های سایت ترینیتی قرار دارند. بر این اساس، شبه بلورها ساختاری منظم اما غیر چرخه ای هستند. این کریستال های عجیب فاقد تقارن معمول در بلورهای شناخته شده هستند، آنها معمولاً فقط در شهاب سنگ ها از همان ابتدای منظومه شمسی یافت می شوند و تصور می شود که فقط در شرایط حرارتی تولید شده اند. 

ساختار یک نوع خاص از کریستال

برای درک تسلیحات هسته ای سایر کشورها، باید برنامه های آزمایش هسته ای آنها را درک کنیم. ما اغلب زباله ها و گازهای رادیواکتیو را تجزیه و تحلیل می کنیم تا بفهمیم سلاح ها چگونه ساخته می شوند یا حاوی چه موادی هستند. نوعی کریستال در محل یک هسته ای تشکیل شده است. نویسنده مطالعه گفت. هنگامی که Gadget منفجر می شود، توپی از آتش داغتر از خورشید ایجاد می کند. گرما و نیروی این انفجار به قدری قوی بود که فلز و ماسه اطراف با هم ذوب شدند و نوع جدیدی از کریستال را تشکیل دادند که بعدها ترینیتیت نام گرفت.

معمای ماده «فراز زمینی» پس از اولین آزمایش سلاح هسته ای در تاریخ متولد شد

نیمه کریستالی، که از سال 1984 به عنوان یک نظریه مطرح شده است، ساختاری است که در آن ساختار بلوری هم مرتب و هم نامنظم است و بین دو حالت متناوب است. اما پس از آن دانشمندان ثابت کردند که نمی تواند، چنین چیزی روی زمین وجود ندارد، زیرا به یک شوک ترمودینامیکی ناشی از یک رویداد فوق العاده سریع نیاز دارد. اما با استفاده از تکنیک هایی مانند میکروسکوپ الکترونی و پراش اشعه ایکس، شش نمونه قرمز رنگ از ترینیتیت را مشاهده کردند. ترینیتیت به رنگ سبز مانند شیشه نیز موجود است، اما نوع قرمز آن بسیار نادرتر است زیرا به دلیل همگرایی تصادفی مواد از سیم های مسی نازک در هنگام انفجار است.

آنها سرانجام گنج را پیدا کردند: یک دانه سیلیکون مس کلسیم آهن کوچک 20 وجهی، با تقارن چرخشی 5 برابر که در کریستال های معمولی امکان پذیر نیست. و دارای آن ترکیب جادویی است - متناوب بین نظم و بی نظمی. دانشمندان قبلاً می دانند که کجا شکل گرفته است، چه چیزی است، اما هنوز به طور خاص نمی دانند چگونه شکل گرفته است. این یک معمای کلمه است که آنها در تلاش هستند تا برای سرنخ‌هایی در مورد آن تحقیق کنند.

معمای ماده «فراز زمینی» پس از اولین آزمایش سلاح هسته ای در تاریخ متولد شد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی