loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

دالاس وینز (متولد 6 می 1985) دریافت کننده اولین عمل پیوند کامل صورت در ایالات متحده است که در هفته 14 مارس 2011 در بیمارستان بریگام و زنان انجام شد. این اولین جراحی از این دست در ایالات متحده و

به واندرز فارسی خوش آمدید.

به واندرز فارسی جهان عجایب خوش آمدید

به سایت واندرز فارسی با انبوهی از عجایب جهان در موضوعات مختلف خوش آمدید.

کپی از مطالب تنها با لینک دادن به سایت ما در اخر هر مطلبی که کپی شده مجاز است.

سرنوشت وحشتناک دالاس وینز که ظاهری مثل فیلم های ترسناک پیدا کرد

دالاس وینز (متولد 6 می 1985) دریافت کننده اولین عمل پیوند کامل صورت در ایالات متحده است که در هفته 14 مارس 2011 در بیمارستان بریگام و زنان انجام شد. این اولین جراحی از این دست در ایالات متحده و سومین مورد در جهان بود. وینز در 13 نوامبر 2008، هنگامی که در حال نقاشی کلیسای باپتیست ریگلی در فورت ورث، تگزاس بود، توسط یک سیم ولتاژ بالا صورتش سوخت و از بین رفت . او در داخل یک بالابر بوم ایستاده بود که پیشانی او با یک سیم ولتاژ بالا تماس پیدا کرد.

جراحان که با هلیکوپتر به بیمارستان پارکلند مموریال منتقل شدند، بیش از دوجین روش دبریدمان را طی تقریباً دو ماه برای برداشتن پوست سوخته انجام دادند. به عنوان بخشی از این فرآیند، آنها چشم چپ او را از هسته خارج کردند و چشم راست او را قبل از پوشاندن آن با یک فلپ پوستی در حفره‌اش قرار دادند تا از آسیب بیشتر محافظت کنند. بعدها، جراحان 36 ساعت در طول دو روز برای بازسازی صورت وینز با استفاده از عضله پشت او کار کردند. این باعث شد که نیمی از پوست سر، قسمت کوچکی از گوشت در سمت چپ چانه، و بدون ابرو، پلک، بینی یا لب باقی بماند، اگرچه دهانه‌ای افقی برای دهانش داشت.

سرنوشت وحشتناک دالاس وینز که ظاهری مثل فیلم های ترسناک پیدا کرد

بهبود

وینز برای همیشه نابینا و بدون لب، بینی یا ابرو باقی ماند. پزشکان به خانواده گفتند که وینز احتمالاً از گردن به پایین فلج می شود و هرگز صحبت نمی کند یا بزاق کافی برای خوردن غذای جامد تولید نمی کند. آنها او را به مدت سه ماه در کمای پزشکی قرار دادند. پس از بیدار شدن از خواب و ناامید شدن از تلاش برای آموزش نحوه برقراری ارتباط با استفاده از رایانه، وینز شروع به یادگیری نحوه صحبت کرد، علیرغم اینکه به او گفته شد که این کار ممکن نیست. با پیشرفت بی‌سابقه‌ای، تراکئوتومی گفتاری برای او انجام شد تا راحت‌تر صحبت کند. بلافاصله پس از آن، او توانست با پاهایش خود را بالا نگه دارد و برای تقویت بیشتر پاهایش تحت فیزیوتراپی قرار گرفت.

وینز اگرچه برخلاف توصیه‌های پزشکی عمل کرد، در مارس 2009 نشان داد که قادر به خوردن غذای جامد است. با این حال، او تا کریسمس 2009 بدون ویلچر راه می رفت. در مارس 2011، یک تیم پیوند متشکل از بیش از 30 پزشک و پرستار، همراه با 8 جراح از سراسر رشته های مختلف، به رهبری Bohdan Pomahač، پیوند کامل صورت را در بیمارستان Brigham and Women در بوستون انجام دادند. 15 ساعت طول کشید. بینایی وینز در این جراحی بازیابی نشد، بنابراین پروتز چشمی اکریلیک به او تعبیه شد که روی پوست قرار می گیرد و در حال حاضر از چشم راست او محافظت می کند.

او توانسته است با تلفن صحبت کند و حس بویایی خود را به دست آورده است. هزینه این عملیات با کمک وزارت دفاع ایالات متحده، که امیدوار است از این روش برای کمک به سربازانی که از آسیب های صورت رنج می برند، به دست آورد، پرداخت شد. وینز از زمان مصدومیتش در سال 2008 بیش از پنجاه عمل جراحی انجام داده است. او در آینده به جراحی بیشتری نیاز خواهد داشت.

سرنوشت وحشتناک دالاس وینز که ظاهری مثل فیلم های ترسناک پیدا کرد

در 9 می 2011، وینز اولین حضور عمومی خود را پس از جراحی با عینک آفتابی تیره انجام داد. او گفت که دختر خردسالش پس از عمل به او گفت: بابا تو خیلی خوش تیپ هستی. او همچنین در مورد چهره جدیدش گفت: انگار مال من شده است.

سرنوشت وحشتناک دالاس وینز که ظاهری مثل فیلم های ترسناک پیدا کرد

سرنوشت وحشتناک دالاس وینز که ظاهری مثل فیلم های ترسناک پیدا کرد

در 20 ژانویه 2013، وینز با یکی از بیماران سوختگی بیمارستان پارکلند، جیمی نش از کراندال، تگزاس، ازدواج کرد که او را در یک گروه حمایت از بازماندگان سوختگی ملاقات کرد.

سرنوشت وحشتناک دالاس وینز که ظاهری مثل فیلم های ترسناک پیدا کرد

وینز و نش در سال 2018 از هم جدا شدند و در اوایل سال 2021 طلاق گرفتند. وینز در حال حاضر با آنالین بل که مانند او نابینا است رابطه دارد. او یک دختر از رابطه قبلی دارد که قبل از مجروحیت به دنیا آمده است.

برچسب ها ترسناک , عجیب ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی