loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

از اواخر دهه 1980، حفره های مرموز در جنگل های انبوه روسیه کشف شده است. پس این پدیده اسرارآمیز بدون توضیح رضایت بخش به یک معمای علمی تبدیل شد.

سوراخ های عمیق و ترسناک در جنگل روسیه + تصاویر

از اواخر دهه 1980، حفره های مرموز در جنگل های انبوه روسیه کشف شده است. پس این پدیده اسرارآمیز بدون توضیح رضایت بخش به یک معمای علمی تبدیل شد در ادامه مطلب همراه ما باشید.

کرمچاله های مرموز در روسیه توضیحی ندارند این حفره‌های عجیب در سه منطقه اصلی یعنی ریازان و کالوگا در غرب و منطقه کراسنویارسک در روسیه مرکزی یافت شدند. به نظر می رسد برخی از آنها صدها هزار سال است که وجود داشته اند، اما چاله هایی نیز وجود دارند که به طور ناگهانی تنها پس از یک شب ظاهر می شوند. آن‌ها سوراخ‌های عمیق و عمودی هون هستند که گویی با ماشین‌های پیچیده حفر شده‌اند.

معروف ترین گودالی که عکس هایش در اینترنت پخش شد در یک جنگل انبوه ظاهر شد، جایی که مردم نمی توانستند با ماشین یا کامیون به آنجا برسند، و همچنین نمی توانستند وسیله ای برای حفاری عمیق حمل کنند. هیچ نشانه ای از کنده شدن سنگ از روی زمین وجود ندارد.

سوراخ های عمیق و ترسناک در جنگل روسیه + تصاویر

هنگامی که کاوشگران گودال را کاوش کردند، فقط داخلش سیاهی و تاریکی دیدند.

سوراخ های عمیق و ترسناک در جنگل روسیه + تصاویر

حفره مرموز دیگری در کالوگا ظاهر شد که توسط چوپانی به نام پیوتر مالینکین کشف شد. مالینکین در حالی که گله ها را در مرتع چرا می کرد، در شعاع 5 کیلومتری در اطراف منطقه قدم زد و ناگهان حفره بزرگی به قطر 6 متر روی زمین دید. مالینکین از این اتفاق بی سابقه شگفت زده شد - درست مانند سوراخی که یک شبه ظاهر شده بود. به نظر می رسد گاوها چیزی خطرناک را احساس می کنند. آنها می ترسیدند، نه جرات نزدیک شدن به گودال را داشتند و نه جرات چریدن در اطراف را داشتند. هنگامی که محققان برای تماشای صحنه آمدند، مردم محلی به آنها گفتند که گودال تازه پس از یک شب ظاهر شده است. یافتن آثاری از تجهیزات حفاری در آن نزدیکی غیرممکن بود و همچنین سنگی را که از گودال کنده شده بود مشاهده نکرد. سوراخ کاملا گرد نیست بلکه بیضی شکل است. در داخل، دیوار گودال بسیار صاف است و عمقی در حدود 4.5 متر دارد و در پایین آن کمی آب رسوب می‌کند. مردم محلی برای جلوگیری از حوادث ناگوار موانعی در اطراف خود ایجاد کرده اند.

سوراخ های عمیق و ترسناک در جنگل روسیه + تصاویر

به گفته اهالی محل، چند سال پیش یک حفره بزرگ در حدود 2 کیلومتری منطقه ظاهر شد. در گذشته، روستاییان اغلب گونی های غلات را برای قربانی کردن در گودال می انداختند در زمان اتحاد جماهیر شوروی، آنها درختان و سنگ ها را به داخل پرتاب کردند، اما نتوانستند سوراخ را پر کنند. با این حال، تا زمانی که محققان برای بررسی آمدند، نتوانستند سوراخ را پیدا کنند، زیرا درختان و درختچه ها زمین را پوشانده بودند. در نزدیکی چاله نهر عجیبی وجود دارد که مردم هنوز آن را "بهار خشمگین" می نامند. هرگاه کسی نزدیک می شد، آب نهر دوباره شروع به جوشیدن می کرد. حتی اگر کسی با آن طرف صحبت کند، آب با شدت بیشتری می جوشد.  طبق داستان باستانی، یک کلیسا در سال 1812 با ورود ارتش ناپلئون به منطقه در زیر زمین دفن شد. علت این حادثه نیز هنوز یک راز است. شخصی توضیح داد که کالوگا در منطقه سنگ آهک واقع شده است. آب های زیرزمینی خورنده می توانند غارهای آهکی را در زمین تشکیل دهند - به احتمال زیاد کلیسا به یکی از این غارها مکیده شده است. با این حال، این هنوز نمی تواند ظاهر سوراخ های عجیب و غریب را توضیح دهد و چرا دیوارهای گودال بسیار صاف  هستند. نظریه های مختلفی وجود دارد که پدیده چاله های اسرارآمیز را که در بالا ذکر شد توضیح می دهد: برخی ادعا می کنند که این یک عامل طبیعی است، برخی افراد ادعا می کنند که توسط گروهی از افراد مرموز حفر شده. به نوعی، برخی از مردم حتی به بیگانگان فکر می کنند و ادعا می کنند که این حفره نتیجه ای است که موجودات فضایی نمونه های خاک ما را می گیرند.

سوراخ های عمیق و ترسناک در جنگل روسیه + تصاویر

سوراخ های عمیق و ترسناک در جنگل روسیه + تصاویر

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی