loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

در 10 آگوست 2017، کیم وال سوار زیردریایی دست ساز پیتر مدسن در کپنهاگ شد. چند روز بعد، نیم تنه تکه تکه شده وال به ساحل رفت.

قتل وحشتناک روزنامه نگار در یک زیردریایی

در 10 آگوست 2017، کیم وال سوار زیردریایی دست ساز پیتر مدسن در کپنهاگ شد. چند روز بعد، نیم تنه تکه تکه شده وال به ساحل رفت. زمانی که کیم وال، روزنامه‌نگار سوئدی در 10 آگوست 2017 سوار زیردریایی پیتر مدسن مخترع دانمارکی شد، انتظار داشت مصاحبه‌ای استاندارد انجام دهد. یک خبرنگار مستقل با خطوط فرعی در نیویورک تایمز، گاردین و آتلانتیک، وال قصد داشت قبل از اینکه با عشق خودش "اوله استوب نیلسن" به پکن حرکت کند، مصاحبه را تکمیل کند.

وال اوایل سال در مورد آزمایشگاه فضایی و برنامه فضایی آماتور خود با مدسن تماس گرفت و از زیردریایی دست ساز UC3 Nautilus مطلع شد. او از فرصتی برای صحبت با او در وسیله خود استفاده کرد و موافقت کرد که در یک سفر دو ساعته در آب های نزدیک کپنهاگ به او بپیوندد. اما پس از ورود وال به زیردریایی، دیگر هرگز زنده دیده نشد. یازده روز بعد، نیم تنه تکه تکه شده کیم وال در نزدیکی سواحل کپنهاگ کشف شد. نیم تنه 15 ضربه چاقو خورده بود. پیتر مدسن، که مقامات در ساعات اولیه 11 آگوست هنگام غرق شدن زیردریایی‌اش پیدا شده بودند، بلافاصله مظنون اصلی پرونده قتل نام گرفت.

در ابتدا، مخترع ادعا کرد که وال را در خشکی رها کرده است، اما بعداً گفت که او به طور تصادفی در زیردریایی مرده است - و او فقط بدن او را تکه تکه کرده است تا بتواند آن را از کشتی خود خارج کند. در واقع، مدسن وال را شکنجه کرده بود، او را مورد آزار جنسی قرار داده بود، و قبل از اینکه جسدش را تکه تکه کند و اعضای بدنش را به دریا بیندازد، او را به قتل رساند.

قتل وحشتناک روزنامه نگار در یک زیردریایی

وال در حال مذاکره با مجله Wired بود تا داستانی درباره مدسن و پروژه‌های کارآفرینی مختلف او بسازد که در مارس و آوریل 2017 با او تماس گرفت. ماه‌ها بعد، در ماه اوت، او با مصاحبه موافقت کرد. 


ملاقات کیم وال با پیتر مدسن

در 10 آگوست 2017، کیم وال با پیتر مدسن در اسکله ای در کپنهاگ ملاقات کرد، جایی که او زیردریایی دست ساز خود را داشت. در آن زمان، وال با عشقش، اوله استوب نیلسن، در شهر اقامت داشت، اما این زوج قصد داشتند به زودی آنجا را ترک کنند، زیرا آنها در حال نقل مکان به پکن بودند. در ابتدا، همه چیز در اسکله کپنهاگ کاملاً عادی به نظر می رسید. در هر صورت، وضعیت امن‌تر از بسیاری دیگر به نظر می‌رسید که وال در حین گزارش یک داستان در آن قرار داشت، به خصوص که او به شهر خود بسیار نزدیک بود. وال درست بعد از ساعت 8 شب به عشقش پیامک داده بود. به وقت محلی، به او اطلاع داد که او و مدسن قصد داشتند به زیردریایی بروند و مدسن "قهوه و کلوچه آورده است."

قتل وحشتناک روزنامه نگار در یک زیردریایی

بعداً مشخص شد که پیتر مدسن چندی قبل از مصاحبه برنامه ریزی شده خود با کیم وال، ویدئوهای ناراحت کننده ای از شکنجه و کشته شدن زنان را مشاهده کرده است.


قرار بود این سواری فقط دو ساعت طول بکشد، اما وقتی نیلسن در آن شب اصلاً از وال خبری نداشت، ناپدید شدن او را گزارش کرد. سپس، 11 روز بعد در 21 آگوست، یک تنه مثله شده در ساحلی نزدیک توسط یک دوچرخه سوار کشف شد. آزمایش DNA نشان داد که وال است. 

داستان های در حال تغییر پیتر مدسن درباره مرگ کیم وال

صبح بعد از مصاحبه برنامه ریزی شده کیم وال با پیتر مدسن - اندکی پس از گزارش گم شدن وال - زیردریایی مدسن در نزدیکی فانوس دریایی در خلیج کوگه پیدا شد. این وسیله در حال غرق شدن بود و مدسن باید توسط نیروهای امدادی در محل حادثه نجات می یافت. اما وال گم شده بود. در ابتدا، مدسن گفت که او قبلاً وال را در خشکی رها کرده بود و نمی دانست بعد از آن چه اتفاقی برای او افتاده است. اما پس از کشف تنه وال و خون وال در داخل رگ بازیابی شده مدسن گفت که وال به طور تصادفی پس از افتادن پوشش دریچه روی سرش مرده است. مدسن سعی کرد تکه تکه شدن را به عنوان تنها راهی که می‌توانست جسد وال را از زیردریایی خارج کند توضیح دهد. اما بررسی نیم تنه تصویر بسیار وحشتناک تری را نشان داد، زیرا وال 15 ضربه چاقو خورده بود و بیشتر زخم ها در نزدیکی اندام تناسلی او قرار داشتند. 

قتل وحشتناک روزنامه نگار در یک زیردریایی

زیردریایی UC3 Nautilus ساخته پیتر مدسن.


با وجود این، مدسن بی گناه خود را حفظ کرد و بعداً ادعا کرد که وال در واقع بر اثر مسمومیت با مونوکسید کربن در حالی که در زیردریایی بود جان خود را از دست داده است. اما پلیس در اوایل این احساس قوی داشت که مدسن مستقیماً مسئول مرگ وال است و ممکن است او عمداً زیردریایی خود را غرق کرده باشد تا به نظر برسد که قتل وال صرفاً یک حادثه غم انگیز بوده است. این سوء ظن تنها در ماه‌های بعد از حادثه تقویت شد، زیرا سر، پاها و دست‌های وال بعداً در آب کشف شد. همه نشانه‌ها حاکی از قتل بود، و در این بین، بازرسان شروع به کشف چیزهای نگران‌کننده‌ تر در مورد مظنون اصلی خود کردند.

ذهن تاریک و پیچیده پیتر مدسن

همانطور که پلیس بیشتر به پیتر مدسن نگاه کرد، نقاب او کاملاً فرو ریخت. دوستان مدسن از قبل متوجه تغییرات نگران کننده ای در او شده بودند که برجستگی و ثروت او افزایش می یافت. به گفته یکی از همکاران سابق، کلاوس نورگارد، مدسن شروع به برگزاری مهمانی های وحشیانه پر از "چراغ های چشمک زن، سکوهای شناور با آتش و دی جی روشن" کرد. «مردم برهنه به اطراف می دویدند، روی سرشان می ایستادند یا در اطراف برج می خزیدند. همه چیز در مورد عجیب بودن تا حد امکان بود.» هنرمندی که مدسن را می‌شناخت، خاطرنشان کرد که «او خود را یک سادیست می‌خواند». در نهایت، افرادی که زمانی نزدیک‌ترین افراد به او بودند، از آنجا دور شدند، زیرا تمایلات "مگالومانیایی" او بیشتر ظاهر شد. اما پس از انتشار خبر مرگ کیم وال، پلیس حقایق نگران‌کننده‌تری را درباره مدسن کشف کرد.

فقط چند ساعت قبل از سوار شدن وال به زیردریایی، مدسن در اینترنت عبارات «سر بریدن»، «دختر» و «عذاب» را جستجو کرده بود. او همچنین ظاهراً ویدیویی را از زنی که گلویش را بریده است، در گوشی خود تماشا کرده بود. بعداً ویدیوهای دیگری از شکنجه و قتل زنان در رایانه او پیدا شد. پس از دستگیری مادسن، روانشناسی که او را معاینه کرد، او را «منحرف»، «دارای انحراف جنسی» و «بسیار غیرقابل اعتماد» توصیف کرد.

زمانی که او به قتل عمد، تجاوز جنسی تشدید شده و هتک حرمت به جسد در مرگ وال متهم شد، جای تعجب نداشت. او در سال 2018 به تمام این اتهامات مجرم شناخته شد و به حبس ابد محکوم شد. تا اینکه در سال 2020 او سرانجام به قتل او اعتراف کرد: "این تقصیر من است که او مرد. و این تقصیر من است زیرا من مرتکب جرم شدم. همه اش تقصیر من است."

میراث یک روزنامه نگار شجاع

برای برخی آسان است که کیم وال را به عنوان قربانی یک جنایت وحشتناک به یاد بیاورند، اما اعضای خانواده و دوستانش در سال‌های پس از مرگ او کاملاً روشن کرده‌اند که او خیلی بیشتر از اینها است. الکسیس اوکوو، دوست وال، در قطعه‌ای برای نیویورکر درباره وال نوشت: «او خونگرم بود و می‌خواست درباره دنیا بداند. این کنجکاوی به کار او کمک کرد.»
قتل وحشتناک روزنامه نگار در یک زیردریایی
کیم وال در ماجورو، پایتخت جزایر مارشال در اقیانوس آرام مرکزی.

وال علاقه عمیقی به کاوش در زندگی مردم از سراسر جهان داشت. او به یک پیست اسکی در کره شمالی سفر کرد، بررسی کرد که آزمایشات هسته ای چگونه بر جزایر مارشال تأثیر گذاشته است و در مورد ارائه دهندگان اینترنت زیرزمینی در کوبا نوشت. او همچنین داستان‌های محلی و تخصصی‌تر را پوشش داد، مانند مصاحبه با یک خون آشام خودخوان.

علیرغم خطراتی که او به عنوان یک خبرنگار زن با آن مواجه بود و مشکلاتی که در سفر با آن مواجه بود، هرگز او را از تعقیب یک داستان باز نداشت. دوست او آنا کودرا رادو پس از قتل وال گفت: «لطفاً او را به عنوان روزنامه نگار سوئدی مقتول که در یک درام جنایی در یک فیلم وحشتناک جان باخت به خاطر نیاورید». "کار او را به خاطر بسپار."

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی