loading...

واندرز فارسی | جهان عجایب

پس از چندین دهه پنهان شدن، برای اولین بار تصاویری از اجسام عجیب در آسمان اسکاتلند به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شد.

واضح ترین عکس منتشر شده از یک بشقاب پرنده در 32 سال اخیر

پس از چندین دهه پنهان شدن، برای اولین بار تصاویری از اجسام عجیب در آسمان اسکاتلند به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شد. حوالی ساعت 9 شب در 4 آگوست 1990، دو نفر در حال قدم زدن در دامنه تپه ای در نزدیکی کالوین (اسکاتلند) از یک شی پرنده مرموز و الماس شکل در آسمان عکس گرفتند. این تصویر که با نام «عکس کالوین» نیز شناخته می‌شود، برای مدت طولانی مخفی نگه داشته شده و شایعات و نظریه‌های مختلفی را ایجاد کرده است. پس از 32 سال، این تصویر توسط دکتر دیوید کلارک، روزنامه‌نگار بریتانیایی، دانشیار دانشگاه شفیلد هالام بازسازی و به اشتراک گذاشته شد. کریگ لیندسی، افسر مطبوعاتی سابق نیروی هوایی سلطنتی (RAF) آخرین نسخه باقی مانده از عکس را قبل از اینکه آن را برای بازسازی به کلارک بدهد، نگه داشت.

عکس هایی که بیش از 30 سال پنهان شده اند

این واضح ترین تصویری از یک شی پرنده ناشناس (UFO) است که مردم تا کنون دیده اند. در عکس، یک شی الماس شکل در آسمان پرواز می کند، در دوردست یک جت جنگنده در حال تعقیب شی است. این شش عکس توسط دو عابر پیاده در سال 1990 برای انتشار به دیلی رکورد اسکاتلند آورده شد. اما این روزنامه به جای انتشار عکس ها را در اختیار وزارت دفاع انگلیس قرار داد تا آنها را تا همین اواخر نگه دارد.

سردبیر روزنامه دیلی رکورد در آن زمان این تصاویر را برای کریگ لیندسی، افسر مطبوعاتی RAF در اسکاتلند ارسال کرد. چاپ توسط او به وزارت دفاع بریتانیا در لندن منتقل شد. بنابراین او به دیلی رکورد بازگشت و پیشنهاد فرستادن فیلم به لندن را داد. این پیشنهاد پذیرفته شد و سپس آنها ناپدید شدند. به گفته کلارک، عکس کالوین و اطلاعات مربوط به آن در این زمان به مناسبت سی و دومین سالگرد گرفتن این عکس منتشر شد. با این حال، وزارت دفاع بریتانیا هویت دو نفری که این عکس ها را گرفته اند را به دلیل «نگرانی در حفظ حریم خصوصی» فاش نمی کند. وی افزود: با وجود تمام اطلاعات عمومی، هویت دو نفری که این عکس ها را گرفته اند هرگز فاش نشده است. دیلی رکورد، اما دفتر تحریریه اصرار دارد که هرگز فیلم را دریافت نکرده است و مشخص نیست چه بر سر آنها آمده است."

هیچ نشانه ای از تداخل در عکس وجود ندارد

افسر سابق لیندسی اطلاعات کمی در مورد این دو نفر که عکس می گیرند با کلارک به اشتراک گذاشت. به طور خاص، آنها به عنوان سرآشپز در هتلی در Pitlochry در ارتفاعات اسکاتلند کار میکردند. یک غروب تابستانی، آن دو تصمیم گرفتند برای قدم زدن در تپه های نزدیک کالوین بروند. در حین راه رفتن، این دو شیء پرنده غول پیکر به شکل الماس را کشف کردند که بی سر و صدا در آسمان حرکت می کرد. کلارک به نیوزویک گفت: «آنها این را می بینند و می ترسند. کلارک گفت: "آنها به داخل جنگل دویدند و سرشان را پایین انداختند، شنیدند که جت جنگنده وارد دره می شود، دو دقیقه بعد عقب نشینی کرد و در اطراف شی پرواز کرد. در آن زمان آنها عکس را گرفتند."

واضح ترین عکس منتشر شده از یک بشقاب پرنده در 32 سال اخیر

این جسم با نویز کم معلق بود و حدود 10 دقیقه با طول تخمینی 31 متر مشاهده شد. این دو عکاس گفتند که این شی با سرعت زیاد به آسمان پرتاب شد و سپس ناپدید شد. در حال حاضر نمی توان تشخیص داد که آیا شیء موجود در تصویر یک بشقاب پرنده است یا خیر. اندرو رابینسون، مدرس عکاسی در دانشگاه شفیلد هالام، گفت که عکس هیچ نشانه ای از ویرایش را نشان نمی دهد. "این امکان وجود دارد که این یک شی پرنده ناشناس واقعی باشد، همچنین می تواند هر گونه دستکاری یا صحنه سازی برای نشان دادن این چیز در جلوی لنز دوربین باشد، بدون هیچ تاثیری بر فیلم در هنگام عکسبرداری و یا در طول فرآیند.

پس از تحویل به کلارک، عکس در آرشیو دانشگاه شفیلد هالام قرار دارد. با وجود ادعای این که این «بهترین تصویر بشقاب پرنده» است، کلارک معتقد نیست که شی موجود در تصویر بشقاب پرنده بیگانه است. کلارک گفت: "فکر نمی‌کنم آن هواپیمای مرموز از کهکشان دیگری آمده باشد. من معتقدم که آنها در پایگاه مرموز ساخته دست بشر هستند، همه چیز مربوط به این شی بسیار مخفی و حساس است." 

پروژه فوق سری آمریکایی؟

کلارک گفت که شی موجود در تصویر می تواند Aurora باشد، یک هواپیمای شناسایی فوق سری که شایعه شده است ایالات متحده در دهه 1980 ساخته است. با این حال، هیچ مدرک واقعی از وجود این پروژه، دولت ایالات متحده وجود ندارد و همیشه تکذیب می شود. 

واضح ترین عکس منتشر شده از یک بشقاب پرنده در 32 سال اخیر

این تصویر در زمان مناسبی به اشتراک گذاشته شد که مقامات آمریکایی علاقه خاصی به بشقاب پرنده ها ابراز کردند. داستان‌ها و تئوری‌های مربوط به اشیاء پرنده ناشناس به‌جای موضوعی حساس، به‌طور آشکارتر رد و بدل می‌شوند. آژانس فضایی ایالات متحده (ناسا) همچنین برنامه ریزی کرده است که یوفوها را مطالعه کند. به گزارش سان، بسیاری از تئوری ها در مورد عکس کالوین پس از آن مطرح شد که نیک پوپ، بازرس سابق بشقاب پرنده در وزارت دفاع بریتانیا، گفت که این تصویر در دهه 1990 در آژانس آویزان شد و سپس ناپدید شد.

 پوپ در کتاب خود در سال 1996 آسمان های باز، ذهن های بسته، گفت که مقامات بریتانیا از ایالات متحده پرسیدند که آیا شیء موجود در عکس شفق قطبی است یا خیر. گفته می شود که دونالد رایس، وزیر نیروی هوایی ایالات متحده در آن زمان، از این سوال عصبانی شده است. پس از یک سری جنجال، این عکس حذف شد و از آن زمان ناپدید شد. در فوریه 1993، لرد کنت، نماینده مجلس نمایندگان در برابر مجلس عوام پرسید که آیا "هواپیمای آزمایشی آمریکایی" می تواند وارد بریتانیا شود، اما وزارت دفاع بریتانیا هرگونه اطلاعات را رد کرد. مارتین ردموند، نماینده مجلس، سپس در مورد عکس کالوین پرسید، و نیکلاس سومز، وزیر دفاع سابق بریتانیا اصرار داشت که "هیچ ربطی به دفاع در تصویر وجود ندارد".

واضح ترین عکس منتشر شده از یک بشقاب پرنده در 32 سال اخیر

دن زترستروم، نماینده UAP Media UK، سازمانی که تصاویر و اسناد بشقاب پرنده را جمع آوری می کند، گفت: "عکس کالوین یکی از بزرگترین رازهای تاریخ بشقاب پرنده ها است." کلارک در حالی که ادعا می کند "مطمئناً شخصی در یک پایگاه نظامی در بریتانیا یا ایالات متحده می داند دقیقاً چه چیزی در عکس است"، احتمال اینکه این عکس یک فریبکاری باشد را رد نکرد. این روزنامه نگار گفت: "هدف از به اشتراک گذاری، این داستان است تا خود عکاس یا کسی که آنها را می شناسد، از این پرونده مطلع شود و این راز را کشف کند."

برچسب ها یوفو , عجیب , مرموز ,
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
از اعماق اقیانوس ها تا دورترین نقاط فضا ، مطالب جالب و شگفت انگیز همینجاست.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • کدهای اختصاصی