آمار
مطالب اصلی سایتمرموز و جنایی

الن گرینبرگ زنی که 20 ضربه چاقو خورد اما پلیس گفت خودکشی بوده + عکس

الن گرینبرگ زنی که 20 ضربه چاقو خورد اما پلیس گفت خودکشی بوده + عکس

از زمانی که جسد یک خانم معلم اهل فیلادلفیا در آپارتمانش در 26 ژانویه 2011 پیدا شد، خانواده او متقاعد شدند که او به قتل رسیده است. در 26 ژانویه 2011، الن گرینبرگ با آثار 20 ضربه چاقو روی بدنش در آپارتمانش در فیلادلفیا پیدا شد. با وجود این، بازرسان مشخص کردند که معلم 27 ساله بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده است.

در سال‌های پس از آن، خانواده گرینبرگ برای تغییر علت مرگ او مبارزه کرده‌اند. گرینبرگ نه تنها 20 ضربه چاقو به قفسه سینه، پشت و گردنش اصابت کرده بود، بلکه برخی از زخم‌های او خونی هم نداشتند - این نشان می‌دهد که این زخم‌ها پس از توقف ضربان قلبش ایجاد شده است. علاوه بر این، گرینبرگ برای کسانی که او را می‌شناختند، معمولاً عادی به نظر می‌رسید، و خانواده‌اش باور نمی‌کردند که او آخرین ساعات زندگی خود را با رفتار کردن مانند کسی که قصد دارد جان خود را از دست بدهد، گذراند. پس دقیقاً در آن روز ژانویه چه اتفاقی برای الن گرینبرگ افتاد؟


یک معلم ابتدایی مرده پیدا شد

در 26 ژانویه 2011، طوفان برفی شهر فیلادلفیا، پنسیلوانیا را درنوردید. الن گرینبرگ، معلم مدرسه ابتدایی 27 ساله، به دلیل آب و هوا زود به خانه رفت. او حوالی ساعت 1:30 بعد از ظهر برای بنزین زدن ایستاد، سپس به آپارتمانی که با نامزدش ساموئل گلدبرگ مشترک بود، بازگشت. 

الن گرینبرگ زنی که 20 ضربه چاقو خورد اما پلیس گفت خودکشی بوده + عکس

الن گرینبرگ توسط نامزد زنده اش، سم گلدبرگ، در کف آشپزخانه آپارتمانش پیدا شد.


اولدبرگ حوالی ساعت 4:45 بعد از ظهر به باشگاه رفت. بعدازظهر آن روز، اما وقتی او برگشت، وقتی دید در آپارتمانشان قفل شده و از داخل بسته شده بود، شوکه شد. گلدبرگ که از قفل شدن بیرون ناامید شده بود، سعی کرد با گرینبرگ در تماس باشد. او که به طور فزاینده‌ای عصبانی می‌شد، 9 بار به او پیام داد: «سلام»، «در را باز کن» و «بهتر است بهانه داشته باشی». از آنجایی که امنیت ساختمان از باز کردن درب برای او خودداری کرد، گلدبرگ مجبور شد خودش در را باز کند. وارد داخل شد و بلافاصله بدن بی جان گرینبرگ را دید که روی کابینتی در آشپزخانه نشسته بود و چاقویی 10 اینچی از سینه اش بیرون زده بود. او 20 ضربه چاقو خورده بود. گلدبرگ با 911 تماس گرفت اما خیلی دیر شده بود. الن گرینبرگ مرده بود. با این حال، تحقیقات در مورد علت مرگ او تازه شروع شده بود.


چه اتفاقی برای الن گرینبرگ افتاد؟

سوالات در مورد مرگ الن گرینبرگ از همان ابتدا مطرح شد. بازرسان ابتدا مرگ او را به عنوان یک خودکشی و سپس یک قتل تلقی کردند و در نهایت با اعلام خودکشی پایان دادند. ساندرا، مادر گرینبرگ، در مورد تصمیم خودکشی به فیلادلفیا اینکوایرر گفت: «من در شوک زیادی بودم. همه نشانه ها حاکی از آن بود که گرینبرگ هنگام مرگ تنها بوده است. بازرسان فقط DNA گرینبرگ را روی چاقو و لباس او پیدا کردند. او هیچ زخم دفاعی نداشت. چیزی از آپارتمان کم نشده بود و فیلم های امنیتی ساختمان چیز مشکوکی پیدا نکرد. علاوه بر این، آپارتمان در طبقه ششم از داخل قفل شده بود. بالکن داشت اما هیچ رد پایی در لایه تازه برف نبود.

محققان همچنین دریافتند که گرینبرگ به دلیل نگرانی در مورد شغل خود به روانپزشک مراجعه کرده است. برای او کلونوپین و آمبین تجویز شده بود که هر دو می‌توانند باعث افکار خودکشی شوند. اما خانواده گرینبرگ مصمم هستند که این اتفاق نیفتاده است.

الن گرینبرگ زنی که 20 ضربه چاقو خورد اما پلیس گفت خودکشی بوده + عکس

الن گرینبرگ، معلم مدرسه ای در پنسیلوانیا، با سام گلدبرگ نامزد کرده بود و در حال برنامه ریزی برای عروسی آینده خود بود.

ساندرا گرینبرگ گفت: "او به طرز وحشیانه ای به قتل رسید، یک بار، دو بار، 20 بار چاقو خورد." «این خشم است. او این کار را با خودش نکرد.» خانواده گرینبرگ به چند واقعیت اشاره می کنند. گرینبرگ افکار خودآزاری را به افراد نزدیک خود ابراز نکرده بود و یادداشتی برای خودکشی نگذاشته بود. در آخرین ساعات زندگی خود، او مانند فردی با آینده رفتار می کرد و کارهایی مانند پر کردن مخزن بنزین خود و درست کردن سالاد میوه را انجام می داد. به طرز نگران‌کننده‌ای، به نظر می‌رسد یکی از زخم‌های او نیز پس از توقف ضربان قلبش ایجاد شده است. هیچ خونی در یکی از زخم‌های گردن او وجود نداشت که نشان می‌دهد این اتفاق پس از مرگ او رخ داده است.

جو پودرازا، وکیل خانواده گرینبرگ، توضیح داد: «هیچ خونی در آنجا وجود ندارد، به این معنی که او در زمان ایجاد زخم مرده بود. "من باور خواهم کرد که این یک عمل مرگبار است یا بعد از زخمی شدن او با چاقو... و این آخرین زخمی نیست که به طور قطع می دانیم زیرا چاقو در قفسه سینه او پیدا شد." پودرازا افزود: «این که بگوییم این یک خودکشی است به این معناست که الن بعد از اینکه قبلاً مرده بود، دو چاقو به خودش زد. این حتی معنی هم ندارد.» گرینبرگ همچنین یازده کبودی روی بازوی راست، شکم و پای راست خود داشت که همگی در مراحل مختلف بهبودی بودند. چنین کبودی می تواند نشان دهنده این باشد که او در روزهای منتهی به مرگش مورد آزار جسمی قرار گرفته است.

همانطور که دکتر جاشوا گرینبرگ، پدر گرینبرگ، گفت: «من فکر می‌کنم کل موضوع این داستان این است. کسی نمی‌خواست که الن که مورد آزار قرار گرفته بود به بیرون از آپارتمانش برود... و به همین دلیل است که او مرده است.» با این حال، الن گرینبرگ هرگونه سوء استفاده توسط روانپزشک او را رد کرده بود. او در رابطه اش خوشحال به نظر می رسید.


مبارزه والدین الن گرینبرگ برای تغییر حکم خودکشی

تا به امروز، والدین الن گرینبرگ به مبارزه برای تغییر علت مرگ او ادامه داده اند. آنها بر این باورند که پلیس با پاکسازی سریع صحنه جرم، تحقیقات را به هم زد و بازرسان سرنخ هایی مانند کمبود خون در جراحات چاقو گرینبرگ را نادیده گرفتند. دختر ما خودکشی نکرده است ما این را می دانیم. او به قتل رسید.» جاشوا استدلال کرد. آنها [دادگاه‌ها] آشکارا گفته‌اند که تحقیقات از سوی پلیس، بازرس پزشکی و دادستان منطقه اشتباه بوده است.» خانواده گرینبرگ می خواهند شیوه مرگ دخترشان را از خودکشی به قتل تغییر دهند. با این حال، در سپتامبر 2023، یک دادگاه پنسیلوانیا حکم داد که این خانواده نمی توانند از شهر فیلادلفیا به دلیل تحقیقات در مورد مرگ او شکایت کنند، حتی اگر دادگاه موافقت کرد که تحقیقات دارای نقص جدی است.

الن گرینبرگ زنی که 20 ضربه چاقو خورد اما پلیس گفت خودکشی بوده + عکس

والدین الن گرینبرگ، سندی و جاشوا گرینبرگ، معتقدند مرگ دخترشان یک قتل بوده است نه خودکشی.


تلاش خانواده گرینبرگ برای عدالت همچنان ادامه دارد زیرا آنها به دنبال پاسخی برای سؤالات حل نشده پیرامون پرونده دخترشان هستند. آنها شکایت کرده اند تا فیلم نظارتی از آپارتمان گرینبرگ و گلدبرگ منتشر شود، و آنها از پزشکی به این دلیل شکایت کرده اند که یک قتل را پنهان کرده است. پودرازا، وکیل خانواده اظهار داشت: «به وضوح دلایلی وجود دارد که چرا آژانس‌ها نمی‌خواهند ما بیشتر به این پرونده بپردازیم. این به وضوح یک قتل است و باید به این ترتیب بررسی شود.»

در واقع، این سوال باقی می ماند اگر الن گرینبرگ با خودکشی نمرد، پس چه کسی او را کشته است؟ برخی از سوء ظن ها به طور طبیعی به نامزد او، سم گلدبرگ، که اولین نفر در صحنه بود، افتاد. جنیفر کوفینداففر، مامور سابق اف بی آی، نسبت به توصیف گلدبرگ از اقدامات خود در آن شب تردید دارد. او گفت که به باشگاه رفت، بعداً به آپارتمان آنها آمد تا در را باز کند و در باز نبود، قفل بود، بنابراین آن را شکست. اما سام گلدبرگ هرگز در ارتباط با مرگ الن گرینبرگ دستگیر یا متهم نشده است. او از آن زمان ازدواج کرده و با همسر و دو فرزندش در نیویورک زندگی می کند.

0 امتیاز توسط 0 نفر ثبت شده.

0 دیدگاه

ثبت دیدگاه

منتظر نظرات شما در مورد این پست هستیم :)
کد امنیتی رفرش